[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نگران سویه جدید کرونا هستیم ، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در نشست دیروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با اشاره به ورود سویه جدید کرونا به کشور، در زمینه ضرورت رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه و دریافت دوز یادآور واکسن کرونا هشدار داد. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مواردی از سویه‌های جدید ویروس کرونا در کشور مشاهده شده است، از آمادگی مجموعه سلامت فارس برای مواجهه با این سویه‌ها خبر داد. 
او با اشاره به گذشت مدت طولانی از دریافت دوزهای قبلی واکسن کرونا و کاهش سطح ایمنی در جامعه، افزود: ضروری است مردم استان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون در نقاط مختلف استان، نسبت به دریافت دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند تا با افزایش سطح ایمنی در جامعه، موج جدید بیماری پیامد نگران‌کننده‌ای به همراه نداشته باشد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سرعت سویه‌های جدید کرونا از قدرت انتشار بالایی برخوردار است، واکسیناسیون را مهم ترین روش برای مقابله با ابتلا به ویروس کرونا و شیوع بیشتر آن در جامعه عنوان کرد و گفت: همچنین باید به این نکته نیز توجه کنیم که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار دریافت واکسن بسیار ضروری است و مردم استان باید با پرهیز از عادی‌انگاری، به افزایش ایمنی خود و خانواده کمک کنند.  دکتر حسینی با اعلام اینکه اکنون بهترین زمان مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن است، از مردم استان خواست تا با اقدام به موقع در این زمینه، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند. او همچنین برگزاری نشست‌های ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه را فرصتی برای بررسی جدیدترین اطلاعات علمی روز دنیا در زمینه ویروس کرونا برشمرد که می‌تواند به آمادگی بیشتر مجموعه سلامت برای روبه‌روشدن با هرگونه شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا منجر شود.
در ادامه نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا، میزان ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، آمار بهبودیافتگان کرونا و آمار مراجعه به مراکز واکسیناسیون، ارزیابی و پایش شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی