[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فسا ویزای صادرات گرفت، روزنامه شیراز نوین

 استاندار فارس با اشاره به برخی الزامات و مقدمات فراهم شده برای توسعه شرق این استان گفت: توسعه راه‌های ارتباطی و پیشرفت در اجرای راه آهن گل گهر- شیراز و همچنین اقدامات برای ایجاد واحدهای پتروشیمی بر زمین مانده در این شهرستان پیگیری می‌شود.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، محمدهادی ایمانیه روز شنبه در جریان سفر به شهرستان فسا با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به نفع مردم و در راستای افزایش امید برای جوانان گام برداریم، افزود: به زودی شاهد بهره‌برداری از اولین پایانه صادراتی استان در این شهرستان خواهیم بود که لازم است این مهم در چند شهرستان دیگر نیز 
محقق شود.
ایمانیه با اشاره به اینکه در این سفر از پروژه‌هایی که مزمن شده و با تأخیر تکمیل مواجه شدند بازدید و برای حل مشکلات آنها تصمیماتی اتخاذ شد، ادامه داد: تلاش می‌کنیم به نفع مردم و در راستای افزایش امید به خصوص قشر جوانان گام برداریم.
استاندار فارس یکی از اهداف استراتژیک دولت را، اتصال شرق به غرب کشور از طریق خطوط ریلی عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتخاذ تدابیر مؤثر راه آهن شیراز- گل‌گهر که از فسا عبور می‌کند را به سمت اهواز و مرز عراق ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه هفته‌ آینده جلسه ای برای بررسی این موضوع در استانداری برگزار شود، تصریح کرد: به فرماندار شهرستان مأموریت داده شد تا صنایع، معادن، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌هایی که در این مسیر قرار دارند را احصا و به استانداری اعلام کند تا بتوانیم آنان را در این پروژه که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا می‌شود، 
شریک کنیم.
ایمانیه همچنین به بازدید از راه‌های اصلی و فرعی شهرستان فسا و لزوم رفع نقاط حادثه خیز اشاره کرد و گفت: ۵۰ کیلومتر از جاده فسا- داراب آماده شده و ۵۰ کیلومتر دیگر باقی مانده، به اعتبار فوق العاده‌ای نیازمند است؛ لذا تلاش می‌کنیم با همکاری نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، قسمتی از اعتبار را در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ و قسمت دیگر را از اعتبارات ماده ۵۶ تأمین کنیم.
وی با اعلام اینکه ساخت محور فسا- جهرم به طول ۷۰ کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: قسمتی از آن انجام شده و مابقی نیز در دست اقدام است؛ به همین دلیل با پیمانکار پروژه به تفاهم رسیدیم که نقاط حادثه خیز به سرعت برطرف شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس در رابطه با خشک‌سالی برخی از مناطق شهرستان فسا اظهار داشت: بهترین راه حل برای ایجاد اشتغال استفاده از ظرفیت صنایع دستی، محصولات خانگی و گردشگری است؛ به همین منظور مقرر شد هفته آینده تیمی متشکل از معاونت گردشگری و هماهنگی امور زائرین استانداری، مدیرکل میراث و صنایع دستی، بنیاد برکت و بنیاد علوی استان در شهرستان حاضر شوند و ضمن بازدید از منطقه، زمینه افزایش اشتغال از سه مسیر پیش‌بینی‌شده را مهیا کنند.
وی با اشاره به کاهش ذخایر آب منطقه و مشکلات فسا در حوزه آب شرب، افزود: سد رودبال که در نزدیکی این شهرستان قرار دارد، به سبب کاهش نزولات آسمانی دچار مشکل است و متأسفانه سطح آب آن به شدت کاهش یافته است؛ لذا پیگیر هستیم تا از طریق سد سلمان مسئله آب شرب فسا را حل کنیم.
ایمانیه از فرماندار فسا خواست تا با همکاری آبفای استان برنامه ای تدوین کنند تا از تصفیه خانه این شهر و پساب آن برای صنعت، فضای سبز و گلخانه استفاده شود و گفت: با انجام این کار علاوه بر صرفه‌جویی در آب شرب، مشکلات این حوزه‌ها نیز مرتفع می‌شود.
ایمانیه با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰ سال از شروع به ساخت سد تنگ خمار سپری می‌شود، از پیشرفت ۹۲درصدی این پروژه خبر داد و اظهار داشت: برای تکمیل این سد با آبفای کشور هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم هرچه سریع‌تر آن را تکمیل کرده و سپس از آن استفاده کنیم.
استاندار فارس با اشاره به نیاز استان بر ایجاد و توسعه پایانه‌های صادراتی، بر لزوم ایجاد ارزش افزوده در محصولات باغی و زراعی استان تأکید کرد و گفت: اولین پایانه صادراتی فارس به زودی در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
نماینده دولت در استان فارس، اشتعال زایی را یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در این سفر با ارائه تسهیلات، تدابیری اتخاذ شد تا پروژه‌های لبنی شهرستان توسعه یافته و علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال در منطقه از خام فروشی نیز جلوگیری شود.
وی با اشاره به گستردگی شهر فسا و لزوم تأمین امنیت شهر، خاطرنشان کرد: در روزهای آینده مسئله دانشگاه فسا، مسجد دانشگاه و کلانتری شماره ۳ این شهر را در جلسه ای بررسی می‌کنیم تا بتوان این مشکلات را نیز حل کرد و در کنار این موارد از ظرفیت زمین‌های موجود برای منازل اساتید، پزشکان، پرستاران و نخبگان استفاده خواهد شد. ایمانیه بیکاری را یکی از معضلات اصلی جوانان استان فارس برشمرد و گفت: از جوانان در ایجاد شرکت در قالب زمین و ارائه تسهیلات حمایت خواهیم کرد.
عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار افزود: بیمارستان جدید این شهرستان به نام امام حسین(ع) در مرحله‌ تجهیز قرار دارد. با قول ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا، امیدواریم تا دهه فجر شاهد بهره‌برداری از فاز اول این بیمارستان باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی