[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

فرمانده انتظامی استان فارس: پلیس خدمتگزار مردم است، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
کشف 35 تن انواع مواد مخدر، انهدام 7 باند و کشف 160 فقره سرقت، راه اندازی پایگاه تجسس فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، کشف 567میلیارد کالای قاچاق، شناسایی و دستگیری خریداران اموال مکشوفه و مهم‌تر از همه گسترش چتر امنیت در پهنه فارس از مهم‌ترین موضوعاتی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
 بار افیون به مقصد نرسید
سردار رهام بخش حبیبی از خبرنگاران به عنوان یاوران همیشگی پلیس در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی یاد کرد و با تشریح اقداماتی که در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته، اظهار داشت: 35 تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف و ضبط شده است. وی با ارائه آمار و ارقامی پیرامون این موضوع گفت: طی 9ماهه سال جاری، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس 65 باند قاچاقچیان مواد مخدر را منهدم و بالغ بر 35 تن انواع مواد مخدر کشف کرده اند. همچنین طی این مدت، 696 خودرو حامل مواد مخدر توقیف و 9هزار و 730 متهم در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگیر شده اند. جمع آوری 3هزار و 777 معتاد متجاهر و تحویل آنان به کمپ‌های بازپروری و همچنین دستگیری 3هزار و 414 خرده فروش مواد مخدر در 9ماهه سال جاری از دیگر مواردی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر به آن‌ها اشاره کرد.
 باندهای سرقت متلاشی شدند
فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنانش از شناسایی و انهدام 7 باند سارقان و کشف 160 فقره انواع سرقت در سطح استان خبر داد. سردار حبیبی بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی، سرقت خودرو و درون خودرو، سرقت به عنف، منزل، قاپ‌زنی و سرقت مسلحانه مغازه طلافروشی در سطح شهر شیراز، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: با انجام اقدامات شبانه‌روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس طی یک هفته اخیر موفق به شناسایی 7 باند از سارقان و دستگیری 23 نفر از اعضای این باندها شدند. فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سارقان در بازجویی‌های پلیسی به 160 فقره انواع سرقت (20 فقره سرقت به عنف، 42 فقره سرقت اماکن خصوصی، 40 فقره سرقت منزل، 7 فقره سرقت خودرو و درون خودرو، 50 فقره قاپ زنی و یک فقره سرقت مسلحانه مغازه طلافروشی و سرقت یک کیلو و 100 گرم طلا به ارزش 20میلیارد ریال) اعتراف کردند. سردار حبیبی با بیان اینکه سارقان همگی دارای سوابق کیفری متعدد هستند و در سطح شهر شیراز اقدام به سرقت می‌کرده اند، افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده از این سارقان بالغ بر 150میلیارد ریال برآورد شده است. فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی پایگاه تجسس فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز گفت: در مدت کوتاه راه اندازی این پایگاه تجسس، مأموران انتظامی شهرستان شیراز 10 سارق و 7 خریدار اموال مسروقه را دستگیر کردند. سردار حبیبی افزود: سارقان در تحقیقات تکمیلی به 170 فقره انواع سرقت اعتراف کردند و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. دستگیری یک‌هزار و 527 متهم در حوزه جرائم سایبری، انهدام 8 باند قاچاق سلاح و دستگیری 245 اراذل و اوباش و معرفی آنان به مراجع قضایی، از دیگر نکات مهمی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در این نشست خبری آن‌ها را رسانه ای کرد.
 رشد کشفیات در عرصه کالای قاچاق
سردار حبیبی در خصوص کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس در 9ماهه سال جاری، یک‌هزار و 763 خودرو حامل کالای قاچاق را توقیف و مقادیر زیادی کالای قاچاق کشف کردند. وی افزود: در این خصوص 2هزار و 104 متهم دستگیر و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده 567میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 24درصدی روبه‌رو بوده است. بر اساس این گزارش، گفتنی است فرمانده انتظامی فارس در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر این موضوع که پلیس خدمتگزار مردم است، به اهالی فرهنگ‌مدار فارس توصیه کرد که برای ارتقای امنیت با پلیس به عنوان خدمتگزاران مردم همکاری کرده و اصول ایمنی و پیشگیری از وقوع جرم را با دقت مدنظر قرار دهند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی