[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شاگردان دوران از صعود بازماندند، روزنامه شیراز نوین

در پایان مسابقات لیگ دسته اول فوتبال امیدهای کشور در گروه دوم این مسابقات تیم‌های آکادمی ‌بلوچ چابهار و فولاد یاسوج موفق شدند با شکست رقبای خود به مرحله بعد صعود نمایند.  به گزارش روابط عمومی ‌هیئت فوتبال فارس، در این دوره از مسابقات که در دو گروه ۱۱ تیمی ‌و با حضور ۲۲ باشگاه  فوتبال از سراسر کشور در مدت سه ماه برگزار گردید، در گروه دوم مسابقات تیم‌های شیرازی فجر شهید سپاسی و برق حضور داشتند که تیم فجر شهید سپاسی علی‌رغم تلاش بازیکنان و کادرفنی نتوانست به دور دوم صعود کند و در  بازی آخر مقابل فولاد یاسوج با قبول شکست با نتیجه یک بر صفر در زمین یاسوج  از صعود بازماند و تیم برق شیراز که در میانه راه مسابقات به دلیل مشکلات مالی از ادامه بازی‌ها انصراف داد با اعلام فدراسیون به دو رده  پایین‌تر از لیگ دسته اول فوتبال کشور سقوط کرد. 
شاگردان جلیل دوران که در فصل جاری از سوی سرهنگ مفتاح و مجموعه باشگاه فجر به خوبی حمایت مالی و معنوی شدند با جذب  بازیکنان شایسته و خوب فوتبال کشور علی‌رغم ارائه بازی‌های خوب و در عین شایستگی در بازی پایانی خود در یاسوج با یک گل از میزبان خود شکست خورده و از صعود به دور دوم و حضور در جمع چهار تیم پایانی باز ماندند تا باشگاه فجر بسان چند سال اخیر در لیگ دسته برتر امیدها غایب اصلی به شمار رود و باز هم در فصل آینده  در لیگ دسته اول فوتبال کشور به مصاف رقبای خود می‌روند.
 شاگردان جلیل دوران در طول رقابت‌ها برابر سه تیم آکادمی ‌بلوچ چابهار در شیراز، نفت امیدیه در اهواز و فولاد یاسوج در یاسوج بازی خود را با نتیجه یک بر صفر واگذار کردند و برابر آبی پوشان اراک در شیراز پنج بر یک، برق شیراز در شیراز دو بر صفر، ماهان فسا در شهرستان فسا دو بر صفر، گل گهر سیرجان در شیراز یک بر صفر و مس شهربابک در سیرجان یک بر صفر پیروز میدان شدند و در مقابل تیم‌های فولاد یزد در یزد و هیئت فوتبال الیگودرز در شیراز تن به مساوی داده و با 17 امتیاز رتبه سوم جدول را از آن خود نمودند.
 هرچند نتایج این تیم خوب و قابل قبول به نظر می‌رسد  اما برای صعود به مرحله بعد کافی نبود و شاگردان دوران باید برای فصل بعد باز هم در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور در دیدار با حریفان دست و پنجه نرم کنند.
 همان گونه که اشاره کردیم تیم فوتبال برق شیراز در پایان نیم فصل اول به دلیل مشکلات مالی در دو مسابقه برابر حریفان حاضر نشد و طبق قوانین از جدول مسابقات کنار گذاشته شد و به 2 رده پایین‌تر نیز سقوط کرد.
 انتظار می‌رود که با توجه به درایت سرهنگ مفتاح و حمایت‌های خوب سردار بوعلی فرمانده سپاه ارشد فارس  تیم‌های جوانان و امید باشگاه فجر با اقتدار در مسابقات حاضر شوند و در کنار کسب نتایج شایسته  مثل سالیان قبل به امر پرورش استعدادهای فوتبالی در شیراز و استان فارس بپردازند و نه مثل چند سال اخیر این دو رده سنی محلی برای گذراندن خدمت سربازی بازیکنان غیربومی‌که اغلب تهرانی، خوزستانی، اصفهانی و... باشند و به بهانه حرفه‌ای  بودن فوتبال اجحافی در حق بازیکن‌های شایسته و جوان فارسی صورت بگیرد

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی