[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

منشأ اعتبارات دولت و مقصد آن مردم هستند، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه اگر به اصالت‌ها و ریشه‌ها توجه نکنیم در تمام موضوعات متضرر خواهیم شد، گفت: توجه به نکات و مسائل فرهنگی باید موردتوجه مسئولان قرار بگیرد و مسئولان بومی وظیفه دارند اصالت‌ها را 
حفظ کنند.
اسماعیل محبی‌پور روز چهارشنبه در نشست شورای اداری در محل فرمانداری شهرستان داراب، به بیان وظایف این شورا پرداخت و اظهار کرد: ایجاد هماهنگی در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادها و ارگان‌های مستقر در شهرستان به منظور بهره‌گیری بیشتر از توان آنها و محقق ساختن سیاست‌های دولت و برنامه‌های توسعه در شهرستان، ایجاد وحدت رویه برای پیشرفت امور، بررسی مسائل و مشکلات شهرستان و ارائه راه‌حل و مشورت برای رفع این مشکلات و تعریف نقش رؤسای ادارات برای مردم از مهم‌ترین وظایف ابلاغی به شورای شهرستان و استان به شمار می‌رود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اعتقاد به اینکه مجموعه دولت مجموعه مجزایی از همدیگر نیست، گفت: اعتبارات از یک منبع یعنی دولت جمهوری اسلامی دریافت می‌شود و منشأ همه اعتبارات یکی است، اما برای اینکه بی انضباطی شکل نگیرد، سرفصل‌هایی برای ادارات تعریف می‌شود.
او با بیان اینکه منشأ اعتبارات دولت و مقصد آن مردم هستند، بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مواردی که از سوی دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان پیشنهاد می‌شود را از دیگر وظایف ابلاغی به شوراهای اداری دانست و گفت: بررسی مسائل و مشکلات مطروحه از سوی ائمه جمعه و نمایندگان مردم در شهرستان‌ها نیز باید در اولویت شورای ادارای 
قرار بگیرد.
محبی‌پور با اشاره به اینکه مشکلات در هر شهرستان باید اولویت‌بندی شود، گفت: جلسات از حالت تشریفاتی و صرفاً سخنرانی باید خارج شود و فرماندار باید موضوعات ادارات را بررسی کند و جلساتی در شورای اداری برای حل این مشکلات تشکیل شود.
وی با بیان اینکه ایران باید چلچراغ منطقه از اقدامات زیرساختی از حمله پل‌سازی، سدسازی و راه‌سازی باشد، اظهار داشت: مسیر توسعه در ایران مسیری پیش‌رونده است و چون پیش می‌رویم، طبیعی است که عقب‌ماندگی‌هایی هم داشته باشیم.
محبی‌پور عنوان کرد: اگر با مشکلاتی در حوزه برق و گاز مواجه هستیم، به این دلیل است که در ۱۰ سال گذشته در تولید برق و گاز کم‌کاری شده است.
وی اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی یک فضای معنوی و فرهنگی بر کشور حاکم شد و در کشور تفکری اقتصادمحور با شعار توسعه ایجاد شد و توسعه در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه اجتماعی و فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفت؛ لذا در ابتدای دهه هفتاد با شبیخون و تهاجم فرهنگی رو به رو شدیم‌.
محبی‌پور بیان کرد: ما در آستانه ارائه برنامه هفتم توسعه هستیم و علت معطلی در تدوین این برنامه انجام یک بازنگری اساسی در سند توسعه کشور است.
وی عنوان داشت: شورای فرهنگ عمومی استان با حضور آیت‌الله دژکام امام جمعه شیراز جان تازه‌ای گرفته است و جلسات این شورا به صورت مستمر و بسیار منسجم برگزار می‌شود. بنده پیشنهاد دادم که بودجه‌های این شورا باید در اختیار رئیس این شورا بوده و با نظارت ایشان هزینه شود تا بتوانیم شاهد بازخورد خوبی از اختصاص دادن این بودجه‌ها باشیم.
معاون استاندار فارس بیان داشت: مسائل دینی با موضوعیت امام حسن مجتبی(ع) و ترویج رفتار و سکنات خاندان نسابه دو موضوع است که قابلیت مانور و کار کردن در داراب دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد. بدون شک هم اقشار پیشکسوت و هم جوانان به این موضوعات علاقه‌مند هستند.
وی با اعتقاد به اینکه داراب باید کانون توجه جوان تشییع به امام حسن مجتبی(ع) باشد، گفت: تولد، شهادت، رفتار و جایگاه این امام بزرگوار باید به برنامه‌ها و رویداد در این شهرستان تبدیل شود و برنامه‌ها با محوریت نام این امام برگزار شود.
محبی‌پور اضافه کرد: اگر به اصالت‌ها و ریشه‌ها توجه نکنیم، شهر و خانواده مثل یک درخت می‌شود که با یک طوفان از بین می‌رود و در تمام موضوعات متضرر خواهیم شد. توجه به نکات فرهنگی باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و مسئولان بومی وظیفه دارند اصالت‌ها را حفظ کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه خراب کردن شهر حربه دشمن است، گفت: دشمن تا زمانی که در مسیر پیشرفت هستیم، از ما دست برنمی‌دارد و تنها راه برای مقابله با دشمنان این است که در مسیر قوی شدن قرار بگیریم؛ همچنان که دشمن در عرصه نظامی حریف ما نمی‌شود؛ چراکه در این عرصه قدرتمند شده‌ایم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی