[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تولی اسکی استان فارس : مردم از تیوپ سواری در ارتفاعات جداً خودداری کنند، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
استان فارس به لحاظ طبیعتی که دارد، استان خوبی برای علاقه‌مندان به اسکی به شمار می‌رود. وجود پیست بین‌المللی پولادکف در سپیدان نیز مزید بر علت شده تا فارس به عنوان قطب اسکی جنوب کشور شناخته شود.
رئیس هیئت اسکی استان نیز از بارش رحمت الهی در سال جاری راضی است و در این ارتباط می‌گوید: در هفته گذشته شاهد بارش خوبی بودیم و نزدیک به 60 سانتی‌متر برف روی پیست بین‌المللی پولادکف نشسته. امیدواریم این بارش‌ها ادامه داشته باشد. پیست پولادکف شروع به کار کرده و همه دستگاه‌های آن آماده است که از میهمانان و مسافران عزیز و علاقه‌مندان به ورزش زیبا و مفرح اسکی پذیرایی کند.
یزدان پناه افزود: پیست اداره ورزش و جوانان شهرستان سپیدان نیز به زودی راه اندازی خواهد شد و مردم عزیزمان می‌توانند از امکانات این پیست نیز استفاده کرده و لذت ببرند. برنامه‌های اسکی، مسابقات، اردوها و تمرینات ورزشکاران حرفه‌ای نیز آغاز شده و هم مربیان در امر آموزش و هم ورزشکاران در بخش قهرمانی و حرفه‌ای کارشان را شروع کرده‌اند. 
وی درباره برنامه‌های پیش رو گفت: مسابقات قهرمانی کشور و همچنین مسابقات بین‌المللی را در پیش داریم و به تبع قهرمانان فارس هم تمرینات خود را از سر می‌گیرند تا از قافله عقب نمانند. مردم عادی هم که می‌آیند برای استفاده از ورزش‌های زمستانی و می‌خواهند روزهای خوبی را در طبیعت زیبای سپیدان سپری کنند و همه امکانات برای پذیرایی از این عزیزان فراهم شده است.
متولی اسکی فارس در ادامه به یک هشدار و خواهش از مردم فارس پرداخت و گفت: از همه کسانی که به سمت ورزش‌های زمستانی و پیست‌های اسکی می‌روند، خواهش می‌کنم که از تیوپ سواری جداً خودداری کنند. سال گذشته اتفاقات ناگواری را شاهد بودیم که به آسیب‌های شدید، قطع نخاع و حتی مرگ انجامید. بر اثر عدم آگاهی همشهریان عزیز از شیب‌های تند و گاهی سنگ‌هایی که در مسیر بوده، اتفاقاتی رخ داد که باعث تلخ کامی ‌همه ما شد. امیدواریم همه بیایند و از امکانات ایمن پیست‌ها لذت ببرند.
یزدان پناه ادامه داد: سال گذشته طبق تقویم فدراسیون، میزبان مربیان کشور بودیم و نزدیک به 50 مربی از سراسر کشور در کلاس‌های ما شرکت کردند. یک سری از افراد مستقیم قبول شدند و یک سری دیگر هم بودند که قبولی آن‌ها مشروط به بازآموزی است، یعنی باید یک هفته بازآموزی در پیست بین‌المللی پولادکف زیرنظر مربیان فدراسیون سپری کنند. طبق برنامه‌ریزی‌ها، فکر می‌کنم از هفته سوم دی‌ماه این بازآموزی شروع می‌شود. همچنین میزبان مسابقات کشوری در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان و المپیادهای استعدادهای برتر کشور خواهیم بود که در پیست پولادکف برگزار خواهد شد.
محمد یزدان پناه با اشاره به اینکه از اوایل دی‌ماه تا اواسط فروردین امکان استفاده از پیست اسکی پولادکف وجود دارد، افزود: درد مشترک ورزش فارس بین همه رشته‌های ورزشی، عدم حضور اسپانسر است. جالب است برایتان بگویم که با وجود سپری شدن بیش از 10 ماه از سال، هیئت ما یک ریال هم دریافتی نداشته؛ نه از اداره کل ورزش و نه از هیچ جای دیگری. عدم وجود اسپانسر، هم قهرمانان را اذیت می‌کند و هم کل مجموعه هیئت را. همه جا نمی‌شود با «من بمیرم و تو بمیری»کارها را پیش برد. امثال آرش صالحی، پرهام رضایی  و بقیه قهرمانان ما حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح کشور دارند اما بدون اسپانسر، کارشان خیلی سخت است. 
رئیس هیئت اسکی استان فارس ادامه داد: با وجود همه این مشکلات، ما کارمان را انجام می‌دهیم و تا جایی که در توان داشته باشیم، رو به جلو حرکت می‌کنیم. این حرکت با کمک بزرگان، پیشکسوتان و مربیان و وحدت و همدلی که بین جامعه اسکی وجود دارد، خیلی مؤثرتر خواهد بود. ما 11 سال است که در ارزیابی فدراسیون بین 3 هیئت برتر کشور قرار گرفته‌ایم و سال گذشته هم رتبه دوم را کسب کردیم. امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی