[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وزیر ورزش: استقلال و پرسپولیس مشکلی ندارند ، روزنامه شیراز نوین

فارس/ وزیر ورزش و جوانان گفت: فوتبال ایران نیازمند یک سری استانداردسازی‌ها است و باید متحول شود.
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص سؤال نمایندگان درخصوص عملکرد وزارت ورزش گفت: سؤال و نظارت حق مجلس است و نمایندگان ابزارهای نظارتی دارند که یکی از آن‌ها سؤال و تذکر است. سؤال درباره ورزش حرفه‌ای و پرسپولیس و استقلال بود و پاسخ سؤال‌ها را کامل و کارشناسی و جامع با هماهنگی معاونت‌های مربوطه قبلاً هم ارسال کرده بودیم و در مجلس توسط من توضیح داده شد و رأیی که دادند این بود که از پاسخ‌ها قانع نشدند. اشکالی هم ندارد، یا قانع می‌شوند و یا قانع نمی‌شوند، از این دوحالت خارج نیست.
وی افزود: نوع سؤال طوری بود که 90درصد متوجه عملکرد فدراسیون‌ها به ویژه فوتبال بود. قطعاً فوتبال روز دنیا نیازمند یک سری استانداردسازی است و فوتبال حال حاضر کشورمان باید متحول شود که نیازمند سازوکارها و تغییرات و رویکردهای مدیریتی است. نگاهمان به فوتبال باید عوض شود و انتظار خانواده ورزش و فوتبال این است که فوتبال در کشور طبق استانداردهای روز پیش برود ولی بخشی از سؤال نماینده محترم این بود که چرا جریمه شدیم و در پرونده مربیان خارجی بازنده می‌شویم و مجبور می‌شویم مبالغ سنگینی پرداخت کنیم؟
سجادی ادامه داد: اهالی ورزش خودشان پاسخ این سؤالات را می‌دانند؛ ما یک سری تحریم‌های ظالمانه داریم که بخشی مراودات بانکی هست و طبق قوانین فیفا اگر تأخیری در پرداخت بازیکن یا مربی خارجی داشته باشیم، می‌تواند شکایت کند و با جریمه حقش را بگیرد. بحث دیگر این است که مربیان خارجی دوست دارند که پولشان در حساب بانکی‌شان بنشیند چون یک قانون در دنیا به اسم پولشویی هست و اگر پول نقد بدهید یا از مبادی مختلف خرد خرد به حسابش پول ریخته شود تداعی پولشویی را دارد.
وی افزود: یکی از نمایندگان مجلس سؤال کرد که چرا باید در پرونده‌های بین‌المللی ببازیم؟ یکی از دلایل، پرداخت‌های مالی هست که این پرداخت‌ها دو پاشنه آشیل دارد که یکی مشکل مراودات بانکی در تحریم‌ها هست؛ کما اینکه یکی از دلایل رفتن استراماچونی از ایران این بود که از صرافی‌های مختلف به حسابش پول ریختند و استراماچونی گفت که من به پولشویی متهم می‌شوم و نمی‌توانم با شما کار کنم و از ایران رفت.
وزیر ورزش تصریح کرد: در زمان من یک مربی خارجی نبوده که چنین اتفاقی برایش بیفتد ولی نمایندگانی هستند که اتفاقاً دوستمان هم هستند و سؤال کردند و من که 16ماه است وزیرم باید جواب دهم؛ هرچند در آن تقصیری ندارم. اگر کسی به پاسخم گوش دهد و احترام بگذارد بحث دیگری است و وظیفه من پاسخگویی است. سجادی درباره پرونده سرخابی‌ها نیز گفت: خصوصی سازی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور در فرابورس، استارت زده شد و امروز ما شاهد روند رو به جلو کار این دو باشگاه هستیم. اگر یادتان باشد 2 تیم استقلال و پرسپولیس در بحث مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به مشکل خوردند که باعث شد یک سال از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند. تمام این موضوع 4 دلیل اصلی داشت.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: بدهی‌های مالی و مالیاتی باشگاه‌ها، حق پخش و مالکیت مشترک باشگاه‌ها عمده‌ترین موضوعاتی بودند که موجب شد تا این 2 باشگاه محروم شوند. مسئله مالکیت باشگاه‌ها با خصوصی سازی آن‌ها بر طرف شد؛ در خصوص مالیات هم می‌توانند به صورت روز استعلام بگیرند، این مشکل را هم حل کردیم. بدهی‌های 2 باشگاه هم طبق برنامه و قانون در حال پیگیری و حل است. حق پخش هم خدا را شکر با همکاری که با صداوسیما داریم مشکلی نداریم.
وی ادامه داد: تنها استقلال بود که با صداوسیما به مشکل خورد که بسیار این موضوع خود ما را هم ناراحت کرد و این اتفاق اصلاً قابل قبول ما نبود، رفتارهایی شکل گرفت که به دور از حرفه‌ای گری بود. استقلال در آن زمان یادش رفت که صداوسیما یک دستگاه حاکمیتی و دولتی است. امروز خدا را شکر هیچ مشکلی وجود ندارد و با تعامل کار‌ها در حال انجام است و امیدواریم مشکلی رخ ندهد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی