[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهردار شیراز: ترافیک در اولویت برنامه‌هاست ، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز گفت: اولویت خود را در مدیریت شهری بر اهتمام به تسریع فعالیت‌های عمرانی و سامان‌دهی حمل‌ونقل و ترافیک قرار داده‌ایم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی با گرامیداشت یاد و نام سیدالشهدای مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی، فعالیت‌ها و عملکرد خود را در کسوت شهردار کلان‌شهر شیراز در سه‌ماهه اخیر تشریح و تصریح کرد: مسئولان شأنی جز خدمتگزاری به مردم ندارند.
او با بیان اینکه کار خود را با بیعت با شهدای آرمیده در گلزار شهدای شیراز و زیارت حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) شروع کرده است، به بازدید از پروژه‌های بزرگ عمرانی با همراهی رئیس و اعضای کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، معاونان و مدیران شهرداری اشاره و اظهار کرد: با بررسی مسائل مختلف این پروژه‌ها اعم از قراردادها، تأمین مصالح، تملک و جابه‌جایی تأسیسات و تعیین روزشمار برای آن‌ها سعی بر این شد تا زودتر از موعد این پروژه‌ها انجام گیرند.
شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه امروز هیچ پروژه نیمه‌تمام معطل و تعطیلی نداریم، افزود: اهتمام خود را بر تسریع کارهای عمرانی قرار داده‌ایم.
اسدی به آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۱۵۰ پروژه طی چهار مرحله در این مدت با اعتبار بالغ‌بر هفت‌هزار و ۳۰۰میلیارد تومان اشاره و عنوان کرد: پروژه‌های زیادی نیز در ماه‌های پیش رو تا پایان سال برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی مدنظر است. او به بهره‌برداری از فاز یک خط ۲ مترو از میانرود تا میدان امام حسین(ع) به طول ۱۰ کیلومتر در کمتر از یک و نیم ماه دیگر اشاره و بیان کرد: روز ۲۵ آذر نیز فاز دوم خط ۲ را که به عنوان توسعه شمال شرقی این خط محسوب می‌شود، از میدان آزادی تا فضیلت آغاز کرده‌ایم. این مقام ارشد در حوزه مدیریت شهری شیراز همچنین از بهره‌برداری دوربرگردان نیایش تا پایان سال خبر داد و گفت: با اقداماتی که در منطقه کوزه‌گری نظیر بهره‌برداری فرهنگ‌سرای ویژه معلولین و پردیس سینمایی جوان انجام شده است، تحولی در این منطقه اتفاق خواهد افتاد.
اسدی به بودجه بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان سال جاری نسبت به بودجه بیش از ۶هزار میلیارد تومانی سال گذشته گفت: نزدیک به ۱۳هزار میلیارد تومان از این بودجه به مسائل عمرانی اختصاص دارد که از این رقم نیز حداقل ۷۰ درصد به مسائل حمل‌ونقل و ترافیک اعم از عملیات مترو، بازسازی و نوسازی حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص دارد.
شهردار شیراز با بیان اینکه اولویت اصلی مدیریت شهری اهتمام و انتظام بخشی به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است، به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پرداخت و گفت: حدود ۸۵۰ اتوبوس داریم که از این مقدار ۳۵۰ اتوبوس عمر زیر پنج سال و ۵۰۰ اتوبوس عمر بالای ۱۰ سال داریم که طبق قانون باید از رده خارج‌ شده و جایگزین شوند و طی هماهنگی‌های انجام‌شده با یک مدل، ظرف سه سال، ۵۰۰ دستگاه وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌شوند که در ۲۶ آذر امسال تعدادی اتوبوس به چرخه ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شد.
او با بیان اینکه حدود ۱۲هزار دستگاه تاکسی داریم، عنوان کرد: در جلسه‌ای که با نمایندگان تاکسی‌داران داشتیم، مسائل این حوزه بررسی و قرار شد با تسهیلاتی، تاکسی نو در اختیار این قشر قرار دهیم.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله محرومیت‌زدایی پرداخت و گفت: برای نخستین بار در سال گذشته کمیسیون حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت‌ از مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر ایجاد شد که خروجی آن را در سال دوم در ۴۰ محله هدف با ۷۷ پروژه و بودجه ۵۱۰میلیارد تومانی شاهد بودیم که بخشی از غبار محرومیت از چهره شهر زدوده خواهد شد و این اقدام ادامه دارد.
طرح پیوند در راستای تکریم شهروندان و ارباب‌رجوع و دیدار با اقشار مختلف مردمی که توسط شهردار شیراز مطرح شده و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری نیز آن را پردازش کرده است، از موارد دیگری بود که این مقام ارشد شهری به آن در برنامه تلویزیونی پرداخت و افزود: سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز در راستای پاسخ‌گویی به مسائل مردمی به‌طور شبانه‌روزی در حال اجراست و مدیران شهرداری از این درگاه به‌صورت مستقیم پاسخ‌گوی شهوندان خواهند بود.
او انتقال بخشی از مدیریت شهری به ساختمان مرکزی (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) شهرداری شیراز و متمرکز شدن تعدادی از معاونت‌ها و ادارات کل را در راستای تکریم ارباب‌رجوع و شهروندان خواند و گفت: ساختمان قدیم نیز به موزه بلدیه تبدیل می‌شود.
شهردار شیراز در پایان با اشاره به اینکه شهر در واقع با عوارض پرداختی از سوی مردم اداره می‌شود، خواستار مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در اداره و آبادانی 
شهر شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی