[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سرگردانی نقدینگی سم اقتصاد است ، روزنامه شیراز نوین

معاون اول رئیس جمهور سرگردانی نقدینگی را از جمله چالش‌های جدی کشور عنوان کرد و گفت: این نقدینگی به دلیل چرخش در بخش‌های مختلف، مشکلاتی را در قالب تورم و افزایش قیمت‌ها ایجاد کرده است و اگر بتوانیم آن را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم، برای جامعه ثروت خلق می‌شود.
به گزارش ایرنا، جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهور برگزار و در آن بر رفع موانع اجرایی و راه‌اندازی سه پروژه مهم آزادراه شیراز- اصفهان (قطعات یک تا ۶)، خط دوم انتقال آب از سد درودزن و قطعه اول خط دو مترو شیراز تأکید شد.
محمد مخبر در این جلسه فعال کردن مردم در اقتصاد را یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌های کشور برشمرد و گفت: باید با عزم مشترک همه قوا، بستر فعال شدن مردم در اقتصاد و مدیریت کشور را فراهم کنیم؛ به نحوی که مردم از این فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.
معاون اول رئیس جمهور یکی از چالش‌های جدی کشور را سرگردانی نقدینگی عنوان کرد و افزود: این نقدینگی به دلیل چرخش در بخش‌های مختلف، مشکلاتی را در قالب تورم و بالا رفتن قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است؛ در حالی که اگر بتوانیم نقدینگی موجود در جامعه را به سمت تولید و سرمایه‌گذاری هدایت کنیم، فرصت و امکانی وسیع برای اقتصاد کشور فراهم شده و از این طریق مسائلی همچون کاهش ارزش پول ملی مرتفع و برای جامعه خلق ثروت می‌شود.
مخبر در ادامه با تأکید بر اهتمام ویژه دولت نسبت به اجرای شعارها و وعده‌های رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اجرای کارهای بزرگ نیازمند عزم همگانی است و مشارکت همه قوا و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد. در این زمینه باید اولویت بندی مناسب صورت گرفته و طبق زمان‌بندی عمل کنیم.
در این جلسه که «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور نیز حضور داشت، استاندار و نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی مشکلات و چالش‌های اصلی استان و نیز مسائل حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند و پیشنهاداتی جهت توسعه و ارتقای وضعیت استان ارائه دادند. بهسازی و تکمیل راه‌های مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز، پروژه‌های انتقال آب، تکمیل و اتمام سدهای نیمه کاره، تکمیل طرح‌های پتروشیمی و خطوط ریلی و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله پیشنهادات و مطالبات نمایندگان مردم استان فارس در این جلسه بود.
بر مبنای جمع بندی صورت گرفته، مقرر شد تا با هماهنگی استانداری و معاونت اجرایی ریاست جمهوری برنامه ریزی لازم برای رفع موانع اجرایی و راه اندازی سه پروژه مهم آزادراه شیراز- اصفهان (قطعات یک تا شش)، خط دوم انتقال آب از سد درودزن و قطعه اول خط دوم مترو شیراز به عنوان سه طرح اولویت دار 
صورت گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی