[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۵
  • دوره جدید

بارسا و ادامه مشکلات مالی بزرگان قاره سبز در کمین پنجره ژانویه، روزنامه شیراز نوین

آبی و اناری‌ها، هم به خرید و هم به فروش بازیکن احتیاج دارند. به گزارش فوتبال 360، رقابت شانه به شانه با رئال مادرید همیشه نفس‌گیر است و بارسایی که فصل گذشته در روزهای تلخ شکست شاهد پیشتازی رقیب دیرینه‌اش بوده به هیچ وجه نمی‌خواهد دوباره‌ این تصاویر را ببیند. ژاوی هر چقدر هم سرمربی مستعد و باهوشی باشد باز هم برای رقابت با رئال به مهره‌هایی احتیاج دارد که در مسابقات مهم و حساس کار را برای تیمش آسان کنند. ‌این نگرانی در حالی به اردوی آبی و اناری‌ها رخنه کرده که یک نگرانی بزرگ‌تر هنوز در حال اذیت کردن بارسایی‌هاست. کاتالان‌ها کماکان با مشکلات مالی دست به گریبان‌اند و ناگزیرند هنوز در بازار نقل و انتقالات دست به عصا گام بردارند. دغدغه‌های بارسا و شایعات پیرامون انتقال‌های احتمالی ‌این باشگاه در ژانویه کاملاً ‌این موضوع را تأیید می‌کنند که تیم ژاوی برای جذب مهره‌های جدید و کارآمد نیاز به فروش برخی بازیکنانش دارد.
**دغدغه‌های اصلی
اگر چه نتایج بارسلونا در لیگ برخلاف عملکرد ‌این تیم در لیگ قهرمانان اروپا از جو آرامی‌ در ‌این باشگاه حکایت می‌کند اما اوضاع کاری برای مدیران آبی و اناری به هیچ وجه آرام نیست. آن‌ها مجبورند با مدیریت سخت مالی هم بازیکنان مورد نظر کادر فنی را جذب کنند، هم جلوی رفتن ستاره‌ها با اغوای دیگر تیم‌ها را بگیرند، هم از بین گزینه‌های کمی ‌برای فروش، اجازه خروج چند  مهره را بدهند و هم در ‌این بازار پر تب و تاب زمستانی از رقبا جا نمانند. فرانک کسیه مورد توجه تاتنهام قرار گرفته و بارسلونا اگر بخواهد روی فروش ‌این بازیکن حساب کند، باید به فکر جانشین مناسبی برایش باشد، ضمن ‌اینکه خط حمله آبی و اناری‌ها نیز مجبور است برای استراحت بیشتر لواندوفسکی به فکر مهره‌های جایگزین هم باشد. گفته می‌شود برخی از بال‌های تیم ژاوی هم مورد تأیید ‌این سرمربی جوان نیستند و اگر ‌این بازیکنان در ژانویه به تیم دیگری ملحق شوند، بارسلونا هم‌سو با شایعاتی که پیرامون ‌این باشگاه است، باید به دنبال جذب بازیکنان مؤثرتر و مورد تأیید کادر فنی در‌ این پست باشد. ترکیب بارسا در مجموع با ضعف شدید و مشهودی روبه‌رو نیست اما حذف آن‌ها از لیگ قهرمانان نشان می‌دهد ‌این ترکیب هم برای ادامه دویدن به سمت قهرمانی لالیگا نیاز به تقویت دارد و شاید تمام دغدغه بارسلونا برای حضور در بازار زمستانی نقل و انتقالات در همین واژۀ «تقویت» خلاصه شود.
**شایعات و احتمالات
نه فقط از زمان بازگشت خوان لاپورتا به صندلی ریاست باشگاه بلکه حتی قبل از آن در دوران بارتومئو، شایعه، عضو جدایی ناپذیر در مورد نقل و انتقالات بارسلونا بوده است.‌ این روند هنوز هم ادامه دارد و خبرهای زیادی از منابع متعدد، دور و بر تیم ژاوی در حال چرخیدن هستند. دی‌یونگ باز هم از علاقه‌اش برای ماندن به بارسا گفته تا آب پاکی را روی دست منچستری‌ها بریزد و تقریباً یا حداقل فعلاً غیر قابل فروش خواهد بود. فرانک کسیه در رادار تاتنهام قرار گرفته و می‌تواند با ترک نوکمپ کمی ‌به بودجه زمستانی تیم فعلی‌اش اضافه کند. حذف از لیگ قهرمانان در مرحله گروهی ترازهای مالی تیم را دچار مشکل کرده و شایعاتی مبنی بر تمایل بارسلونا به فروش فران تورس برای جبران ‌این مشکل مالی شنیده می‌شود. چلسی در پی جذب آلخاندرو بالده است؛ ستاره‌ای که تا 2024 با بارسا قرارداد دارد و اگر تصمیم به رفتن بگیرد، شاید همین فصل بهترین فرصت برای فروش او توسط بارسلونا و جلوگیری از رفتن بدون سود‌ این بازیکن باشد. البته ‌این مدافع مورد توجه ژاوی است و چلسی برای جذب او باید بیش از قیمت‌های متداول هزینه کند و شاید هم انتقال او هرگز عملی نشود. در سوی دیگر برای تقویت خط میانی، بارسلونا هم هنوز با چلسی در ارتباط است و شایعات از علاقه تیم ژاوی به جذب انگولو کانته یا جورجینیو از جمع آبی‌های لندن می‌گویند. شاید جذب جورجینیو از  خرید کانته در ‌این مقطع و پنجره ژانویه برای بارسا راحت‌تر باشد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی