[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ساخت مسکن مددجویان با اختیارات قانونی، روزنامه شیراز نوین

مهندس عطاء‌الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با  مدیر کل  کمیته امداد امام راحل و  در حاشیه عقد تفاهم نامه ساخت مسکن مددجویان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای ساخت مسکن مددجویان در فارس یک اولویت اساسی است.
به گزارش روابط عمومی ‌بنیاد مسکن استان فارس، مهندس زمانی در این نشست که با ارتباط ویدیو کنفرانسی با تهران همراه بود، ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد و نهادهای حمایتی را یکی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن در استان فارس دانست و بر لزوم تداوم آن تأکید کرد.
مهندس زمانی در این نشست با اشاره به اینکه مددجویان زیر پوشش از جمله شریف‌ترین اقشار اجتماع هستند، اضافه کرد: همه تلاش‌ها معطوف به آن است که افراد مددجو و خانواده‌های زیر پوشش بدون دغدغه بتوانند سرپناهی مناسب داشته باشند و در استان فارس ظرفیت‌های بی‌بدیلی در این حوزه به کار گرفته شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به آمارهای عملکرد بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف یاد آور شد:  شاخص‌های توسعه  روستایی و محرومیت زدایی در استان فارس فراتر از متوسط کشوری در حال حرکت و پیشرفت است، بر این اساس از ابتدا تا کنون برای ۱۰۰  درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار  استان فارس طرح هادی تهیه شده است. مددجویان کمیته امداد در اغلب روستاهای استان فارس از ساخت واحد‌های مسکونی در روستاهایی که چرخ عمران و توسعه در آن به گردش در آمده است برخوردار شده‌اند.
وی افزود: همچنین از ابتدا تا کنون در یک هزار و   ۲۸۴روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس طرح هادی اجرا شده که معادل ۵۴.۹۲  درصد از  روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اجرای طرح هادی بهره‌مند شده است. این شاخص توسعه روستایی نیز در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خاطر نشان کرد: از دیگر شاخص‌هایی که توسعه روستایی در استان فارس را با دیگر استان‌ها متمایز می‌کند شاخص اعطای اسناد مالکیت روستایی است، به‌طوری که از ابتدا تا کنون ۲۹۴ هزار و ۱۷۶ جلد سند روستایی در استان فارس صادر شده و ۷۲.۴۴ درصد از  خانوارهای  روستایی این استان را بهره‌مند ساخته است، بسیاری از مددجویان تحت پوشش نیز از این خدمات برخوردار شده‌اند، این شاخص توسعه و محرومیت زدایی با فاصله قابل توجه بیشتر از متوسط شاخص اعطای اسناد مالکیت روستایی در سایر استان‌ها است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی