[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تقلب مشاورین املاک ، روزنامه شیراز نوین

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با توجه به افزایش شکایات مردمی ‌در خصوص دریافت حق کمیسیون، شاهد هستیم که برخی واحدهای صنفی مشاور املاک در مطالبه و اخذ حق کمیسیون معاملات تقلب می‌کنند.
بنا بر گزارش دریافتی روز شنبه از روابط عمومی‌ صمت فارس، مهدی حسنی در این زمینه آمار قابل توجهی از تخلفات ثبت شده ارائه کرد.
وی در این باره گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، از ۶ هزار و ۸۸۵ واحد صنفی مشاورین املاک در استان فارس بازرسی شده که از این تعداد، ۷۱۲ واحد متخلف شناسایی و با عناوین تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت فارس در ادامه توصیه‌هایی به شهروندان داشت و از آن‌ها خواست که قبل از انجام هرگونه معامله و انعقاد قراردادهای اجاره و یا خرید و فروش به اعتبار پروانه کسب واحد صنفی توجه کافی داشته باشند.
حسنی به پرداخت حق کمیسیون اشاره کرد و گفت: مراجعه کنندگان به بنگاه‌های معاملات املاک، حق کمیسیون معاملات و یا قراردادهای رهن و اجاره را دقیقاً مطابق با تعرفه قانونی به صاحب بنگاه یا مباشر قانونی وی پرداخت کنند و علاوه بر درج مبلغ پرداختی در قرارداد مورد نظر، نسبت به مطالبه و دریافت قبض و فاکتور حق کمیسیون اقدام نمایند. معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت فارس گفت: مردم از پرداخت هرگونه وجه به افراد غیرمسئول از جمله دلال و مشاور که سمت قانونی در بنگاه ندارند خودداری کنند.
حسنی افزود: معامله کنندگان، حق کمیسیون و مبلغ معامله را در دستگاه کارت خوان بنگاه املاک کشیده و از کشیدن کارت عابر بانک و پرداخت وجه در دستگاه‌های کارت خوان خارج از بنگاه خودداری کنند. وی همچنین تصریح کرد: چنانچه وجه حق کمیسیون در قالب چک پرداخت می‌شود، در مندرجات چک به موضوع حق کمیسیون و شماره مبایعه نامه و یا قرارداد رهن و اجاره مورد نظر دقیقاً اشاره کنند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت فارس از مردم این استان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ و یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ اطلاع دهند تا در نخستین فرصت توسط بازرسان مورد بررسی قرار گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی