[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

یحیی و مورایس مرد بازی‌های بزرگ، روزنامه شیراز نوین

پرسپولیس و سپاهان در بازی‌های مهم و سرنوشت‌ساز خود در نیم‌فصل نخست شکست‌ناپذیر بوده‌اند. 
به گزارش فوتبال 360، مربع مدعیان قهرمانی بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ‌ایران با حضور تیم‌های پرسپولیس، سپاهان اصفهان، گل‌گهر سیرجان و استقلال در پایان نیم‌فصل نخست چینش شد، البته که گل‌گهری‌ها هنوز یک دیدار معوقه دارند و می‌توانند با برتری در ‌این دیدار معوقه برابر آلومینیوم اراک خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند و در 2 قدمی ‌پرسپولیس صدرنشین قرار گیرند. بررسی آمار و ارقام نیم‌فصل اول نشان می‌دهد که برگ برنده پرسپولیس برای حضور مقتدرانه در صدر جدول، موفقیت شاگردان یحیی گل‌محمدی در بازی‌های رودررو با مدعیان بوده است.
•پنج امتیاز شیرین برای پرسپولیس در خانه رقبا
سرخ‌پوشان پایتخت در هفته هشتم در اصفهان مقابل سپاهان قرار گرفتند و به تساوی بدون گل برابر شاگردان ژوزه مورایس رضایت دادند. پرسپولیسی‌ها سپس در هفته دوازدهم در ورزشگاه آزادی میهمان استقلال بودند که در واپسین لحظات با درخشش گیورگی گولسیانی، شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند با تساوی 2-2 به کار خود در دربی پایتخت پایان بدهند و اوج درخشش شاگردان گل‌محمدی هفته گذشته در سیرجان بود که پرسپولیسی‌ها توانستند در برابر گل‌گهر به برتری 2 گله دست پیدا کنند تا با شکست‌ناپذیری برابر تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ بیست‌ودوم و کسب 5 امتیاز در 3 بازی مهم به کار خود در نیم‌فصل اول پایان بدهند.
*کارنامه قابل‎‌قبول «مورایس» مقابل مدعیان
سپاهان اصفهان هم به مانند پرسپولیس در نیم‌فصل نخست در بازی‌های بزرگ عملکرد خوبی داشت. شاگردان ژوزه مورایس لیگ بیست‌ودوم را با برتری 2 گله مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی آغاز کردند و سپس در هفته سوم در سیرجان به تساوی 2-2 مقابل گل‌گهر رضایت دادند و تساوی بدون گل در هفته هشتم در اصفهان باعث شد تا سپاهان هم به مانند پرسپولیس در 3 بازی حساس و سرنوشت‌ساز خود برابر تیم‌های مدعی بتواند شکست‌ناپذیر باشد و به کار خود در نیم‌فصل نخست با کسب 5 امتیاز از 9 امتیاز ممکن در دیدارهای مستقیم برابر مدعیان خاتمه دهد.
*ساپینتو و لغزش نابخشودنی
استقلال با هدایت ریکاردو ساپینتو در هفته نخست لیگ بیست‌ودوم برابر سپاهان با 2 گل مغلوب شد اما در ادامه فصل آبی‌پوشان پایتخت توانستند برابر مدعیان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم تیم بهتری خود را نشان بدهند و در دیدار با گل‌گهر در سیرجان، شاگردان ساپینتو موفق شدند در واپسین لحظات بازی با نتیجه 2 بر یک به پیروزی برسند و هفته هفتم را با برد به پایان رساندند و در هفته دوازدهم هم لغزش لحظه‌آخری خط دفاعی استقلال باعث شد تا برد سرنوشت‌ساز و حساس در دربی پایتخت از دست برود و آبی‌ها با یک امتیاز به کار خود در دیدار حساس مقابل پرسپولیس با قبول نتیجه تساوی 2-2 پایان بدهند. تساوی که باعث شد تا استقلال از 3 بازی حساس خود در نیم‌فصل نخست، 4 امتیاز به‌دست آورده باشد.
*کارنامه باورنکردنی ژنرال؛ فقط یک امتیاز!
گل‌گهر سیرجان با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی ضعیف‌ترین عملکرد را در بازی‌های بزرگ در لیگ بیست‌ودوم داشت. شاگردان قلعه‌نویی در هفته سوم در خانه مقابل سپاهان ناکام در تکمیل کامبک خود بودند و به نتیجه تساوی 2-2 رضایت دادند. 
اما نقطه سیاه عملکرد سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی در 2 بازی حساس برابر سرخابی‌های پایتخت بود که هر 2 مسابقه هم به میزبانی گل‌گهر برگزار شد و شاگردان امیر قلعه‌نویی نتوانستند برابر 2 رقیب نامدار خود در مسیر رسیدن به جام قهرمانی موفق عمل کنند و هر 2 دیدار با شکست گل‌گهر به پایان رسید تا در نیم‌فصل نخست، شاگردان قلعه‌نویی از 9 امتیاز مهم و سرنوشت‌سازی که می‌توانستند در جدال با مدعیان به‌دست آورند، فقط یک امتیاز کسب کرده باشند!

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی