[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

معاون توسعه ورزش روستایی و عشایری فارس: فارس در جام پرچم رکورد زد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مدتی است جام پرچم در حال برگزاری است و مسابقات مینی فوتبال ویژه روستاییان و عشایر در تمام نقاط کشور انجام می‌شود. استان فارس اما پر و پیمان‌تر از سایر استان‌ها توانسته این رقابت‌ها را برگزار کند و از لحاظ تعداد تیم‌های شرکت کننده و تعداد ورزشکاران حاضر در رقابت‌ها، رکورد قابل توجهی به جا گذاشته است.
معاون توسعه ورزش روستایی و عشایری فارس در این ارتباط گفت : در مجموع دو بخش آقایان و بانوان، 65 هزار ورزشکار در قالب 5500 تیم در این رقابت‌ها حضور دارند و فارس با اختلافی فاحش نسبت به سایر استان‌ها، در این زمینه مقام اول کشور را در اختیار دارد.
عبدالمجید دوراندیش افزود: مسابقات جام پرچم به صورت تخصصی در حوزه مینی فوتبال برگزار می‌شود. این مسابقات از شهریورماه سال جاری در روستاها و بخش‌های مختلف در سراسر استان فارس آغاز شد که در نهایت قهرمان هر بخش به مسابقات شهرستانی که در 8 منطقه برگزار شد، راه یافت. هشت تیم قهرمان هر منطقه نیز به مسابقات استانی اعزام شدند. دور پایانی رقابت‌ها در شیراز برگزار شد و داراب به مقام قهرمانی رسید. اقلید نایب قهرمان شد و عنوان سومی مشترک هم به شهرستان‌های مرودشت و قیر و کارزین رسید. بدین ترتیب مسابقات مینی فوتبال در بخش آقایان به پایان رسیده و دور نهایی بخش بانوان نیز به‌زودی در شیراز برگزار خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که مسابقات کشوری جام پرچم در چه شهری برگزار می‌شود و آیا شیراز برای میزبانی درخواست داده است یا خیر، گفت : قهرمان تمامی ‌استان‌ها به احتمال زیاد در بهمن‌ماه به رقابت می‌پردازند و رایزنی‌هایی برای میزبانی شیراز انجام شده است. نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد اما امیدواریم بتوانیم میزبانی را به عهده بگیریم.
دوراندیش درباره اهداف برگزاری رقابت‌های جام پرچم گفت : یکی از اهداف این مسابقات، استعدادیابی در حوزه روستایی و عشایری در سراسر کشور بود. ما هم در استان فارس این استعدادیابی را انجام دادیم و بازیکنان شاخص را شناسایی و معرفی کردیم. در مسابقات کشوری که قرار است بین قهرمان‌های استان‌ها برگزار شود، ممکن است بازیکن شاخصی وجود داشته باشد که تیمش حذف شده باشد، اما می‌تواند در قالب تیم منتخب استان به میدان برود.
وی افزود: اخیراً مسابقاتی شامل 10 رشته ورزشی بومی‌ محلی تحت عنوان جام منتظران را استارت زده‌ایم. فارس به عنوان پایلوت کشور، پذیرای این کار شده و این کار هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است. ما مسابقات را به ویژه در بخش بومی ‌محلی، در سطح روستاها و شهرستان‌ها استارت زده‌ایم و دور نهایی این مسابقات را به صورت متمرکز در شهر شیراز خواهیم داشت. یکی دیگر از چیزهایی که دنبال می‌کنیم و استقبال کننده‌های خوبی هم خواهد داشت، برگزاری جشنواره «یل، تیر، تندر» است که یا در شیراز و یا در یکی دیگر از شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی