[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هشدار جدی به پرسپولیس درباره لوکادیا!، روزنامه شیراز نوین

خبر ورزشی/ یک منبع حقوقی که تمایلی به افشای نام خودش نداشت به ما خبر داد که پرسپولیس از لوکادیا شکایت هم کند دستش به جایی بند نخواهد شد.
در خبرها آمده بود که باشگاه پرسپولیس قصد دارد پس از اعلام نظر شورای حل اختلاف فیفا نسبت به دریافت غرامت و یا دفاع از حق و حقوق خود اقدامات لازم را انجام دهد.
باشگاه پرسپولیس مدعی شده یورگن لوکادیا از زمان حضور در پرسپولیس در سه مقطع از باشگاه دریافتی داشته که مجموع آن ۵۴۰ هزار دلار شده است. این مهاجم هلندی در زمان حضور در پرسپولیس و عقد قرارداد ۲۰۰ هزار دلار دریافت کرد که معادل ۲۰ درصد از قراردادش بود. او در ادامه و طی دو مقطع ۱۷۰هزار دلار دیگر دریافت کرد تا مجموع دریافتی او به ۵۴۰ هزار دلار برسد که بیشتر از نیمی ‌از قرارداد او بود. اگر ادعای مدیران پرسپولیس درست باشد، این باشگاه به لحاظ مالی، کاملاً به تعهدات خود در قبال این بازیکن عمل کرده است.
در صورتی که شورای حل اختلاف فیفا فسخ لوکادیا را بنابر بند شرایط اضطراری، موجه و قانونی اعلام کند (موضوعی که رضا درویش در مصاحبه‌هایش از آن به عنوان سیاسی‌کاری نام می‌برد) این بازیکن قادر خواهد بود بدون هیچ مشکلی با باشگاه جدید خود قرارداد امضا کند و باقی مانده پولش یعنی حدود چهارصد هزار دلار از پرسپولیس بگیرد.
به عبارت بهتر باشگاه پرسپولیس با توجه به بند موجود در قرارداد یورگن لوکادیا قادر به شکایت از این بازیکن نیست. برهمین اساس نیز مسئولان حقوقی این باشگاه دست نگه داشته‌اند تا بی گُدار به آب نزنند. چرا؟
تحریک یورگن لوکادیا می‌تواند تبعات سنگینی برای باشگاه پرسپولیس در بر داشته باشد. توجه داشته باشید که شکایت مهاجم هلندی از باشگاه پرسپولیس (در صورت تحریک شدن!) می‌تواند با خسارت سنگینی برای باشگاه ایرانی همراه باشد.
یورگن لوکادیا ظاهراً هنوز شکایتی از باشگاه پرسپولیس نداشته و قصد دارد مسالمت آمیز از این تیم جدا شود. او قید مابقی مبلغ قراردادش را نیز زده است اما اگر قرار بر شکایت باشد، این بازیکن هلندی هم می‌تواند به استناد بند قراردادش از باشگاه ایرانی شکایت کند، شکایتی که شاید منجر به غرامت نیم میلیون دلاری برای باشگاه پرسپولیس شود. 
تجربه هم نشان می‌دهد که معمولاً در چنین دعواهایی همواره بازیکن یا مربی خارجی به لطف قراردادهایی که در ایران بسته می‌شود از شانس بیشتری برای برنده شدن در مراجع قضایی فوتبال و فیفا برخوردار است!

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی