[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ساخت رباتی که به ۱۲۰ زبان صحبت می‌کند، روزنامه شیراز نوین

فارس/ ربات انسان نمایی که با هوش مصنوعی (AI) برنامه ریزی شده احساسات انسان را تشخیص داده و با او درگیر سؤال و جواب می‌شود؛ این ربات قابلیت صحبت کردن به 120 زبان دنیا را دارد.
به نقل از اکسپرس، گفته می‌شود رباتXoxe  در نوع خود باهوش‌ترین و فوق واقعی‌ترین است. این ربات می‌تواند به 120 زبان صحبت کند و برای داشتن یک زندگی اجتماعی و حرکت مانند انسان طراحی شده است. Xoxe احساس می‌کند که آیا کسی در حضورش مرتکب فعالیت غیرقانونی شده است یا خیر.
این ربات توسط سام خوزه، جراح پلاستیک در AI Life و با همکاری هیروشی ایشی گورو، مشاور فنی از دانشگاه اوساکا ساخته شده است.
طبق گفته وب‌سایتAI Life، ربات Xoxe فعال‌کننده‌های پیشرفته صورت دارد که حرکات سر و حالات صورت انسان‌ مانند را تقلید می‌کنند.  این ربات می‌تواند در مورد هر موضوعی در مکالمه شرکت کند، حافظه بلندمدت و حتی قابلیت تشخیص بو دارد؛ می‌تواند سن افراد را پیش بینی، زبان بدن را تشخیص و احساسات را حس کند.
خوزه تنها مخترعی نیست که یک ربات شبیه انسان را ایجاد کرده است؛ ایلان ماسک نیز در حال تلاش برای ایجاد یک ربات فوق العاده توانا است. رؤیای ماسک برای ایجاد یک ربات انسان نما برای تسلا است که او آن را آپتیموس می‌نامد. او از ربات می‌خواهد کارهایی مانند جابه‌جایی قطعات در کارخانه‌های تسلا یا اتصال پیچ و مهره به ماشین با آچار را انجام دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی