[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رونمایی چین از بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان، روزنامه شیراز نوین

چین از بزرگ‌ترین توربین بادی فراساحلی جهان با پره‌هایی به وسعت ۵۳ هزار متر مربع که معادل مساحت هفت زمین فوتبال است، با قدرت تولید ۱۸ مگاوات برق رونمایی کرد که می‌تواند سالانه نیروی ۴۰ هزار خانه را تأمین کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک شرکت چینی موسوم به CSSC Haizhuang که یکی از ۱۰ شرکت برتر صنایع دفاعی این کشور است، ادعا کرده یک نمونه اولیه توربین بادی دریایی عظیم ۱۸ مگاواتی را توسعه داده است.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، نمونه اولیه بزرگ‌ترین توربین بادی فراساحلی جهان در رویدادی در پارک صنعتی شهر دونگیانگ در استان شاندونگ چین رونمایی شد.
در این بیانیه آمده است: توربین H۲۶۰ سهم بزرگی در بهبود ظرفیت و کارایی توربین‌های بادی و همچنین کاهش هزینه تولید انرژی مزارع بادی فراساحلی خواهد داشت. این توربین، چشم انداز خوبی در توسعه بازار مزارع بادی پرسرعت در وسط دریا دارد.
واحد توربین H۲۶۰ دارای موتور و پروانه‌هایی با قطر ۲۶۰ متر است که رشته چرخ‌دنده‌های ماژولار با سرعت متوسط و یک ژنراتور آهن‌ربای دائمی را تأمین می‌کند.
این توربین جدید از توربین‌های دیگر شرکت‌های چینی مانند China Three Gorges ،Goldwind و MingYang بزرگ‌تر است. همچنین از مدل‌های فعلی اروپایی زیمنس گامسا(Siemens Gamesa)، وستاس(Vestas) و جنرال الکتریک قدرتمندتر است.
شرکت CSSC Haizhuang مستقر در جنوب غربی چین می‌گوید، طراحی این توربین یک طراحی تکمیلی از روی آخرین توربین ۱۶ مگاواتی آن است.
این توربین جدید دارای پره‌هایی به طول ۱۲۸ متر است. این پره‌ها دارای مساحتی حدود ۵۳ هزار متر مربع را پوشش می‌دهند که معادل مساحت هفت زمین فوتبال است.
شرکت سازنده، این توربین را با یک سیستم قدرت طراحی کرده که دارای قدرت تعادل بار و تطابق انعطاف‌پذیر با سیستم ژنراتور است.
این توربین همچنین دارای یک «سیستم سنجش هولوگرافیک» برای کاهش بار کلی و فناوری کنترل برای گشتاور متغیر است.
لرزش پره‌ها یا میزان ناپایداری هواکشسانی ناشی از ترکیب ارتعاش و توزیع فشار بر روی پره‌ها توسط نظارت آنلاین تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. به گفته شرکت سازنده، انتظار می‌رود این طراحی لرزش‌های برج و پایه‌های توربین را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
ظرفیت تولید برق توربین بادی H۲۶۰ سالانه ۷۴ هزار مگاوات‌ساعت است. این توربین بادی دریایی، صنعت برق بادی دریایی جهانی را به سوی رسیدن به نقطه عطف جدیدی هدایت می‌کند.
هنگامی که توربین H۲۶۰ با حداکثر ظرفیت خود کار می‌کند، قادر به تولید ۴۴.۸ کیلووات‌ساعت برق با هر چرخش خواهد بود، بنابراین یک عدد از این توربین بادی به تنهایی قادر خواهد بود تا انرژی ۴۰ هزار خانه را برای یک سال کامل تأمین کند.
شرکت CSSC Haizhuang معتقد است که توربین‌های بادی در مقیاس بزرگ و با قابلیت اطمینان بالا برای توسعه مقیاس انرژی بادی و کاهش هزینه‌های تولید انرژی، ضروری هستند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی