[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

توانمندسازی دانشجویان با پیوند صنعت و دانشگاه، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی ‌دانشگاه آزاد اسلامی ‌شیراز، بیست‌وسومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ‌استان فارس با هدف معرفی و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه آزاد اسلامی ‌فارس برگزار شد. در ‌این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ‌استان فارس با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه با عنوان حل مسئله، اظهار کرد: دانشگاه زمانی موفق است که دانشجویان بتوانند به جامعه متصل شوند و در ‌این صورت دانشگاه کارکرد حل مسئله و رفع چالش‌ها را برای خود تعریف نموده است.
 دکتر محمدرضا قائدی بیان نمود: باید امکان متصل کردن دانشجویان با صنعت و محیط کار فراهم شود و ارتباط ملموس‌تر واقعی‌تری بین دانشگاه و صنایع شکل گیرد.
 دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ‌فارس توضیح داد: در‌ این راستا جلساتی با مسئولین  استانداری و مدیران کل کار و تأمین اجتماعی فارس برگزار شده تا نگرانی‌های ادارات و صنایع در خصوص شیوه حضور دانشجویان در ‌این ارگان‌ها را بررسی و رفع نمایند. 
وی همچنین توضیح داد؛ برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان با بزرگان عرصه صنعت و همچنین افتخارات کشور و معرفی صنایع بزرگ کشور به قشر تحصیل کرده جامعه اردوهای امید پیشرفت برنامه‌ریزی گردیده و در شرف برگزاری است.
دکتر محمدرضا قائدی وجود ۱,۷۰۰ عضو هیئت علمی ‌جوان در دانشگاه آزاد اسلامی ‌فارس را فرصت بسیار مغتنمی‌ برای عرصه صنعت برشمرد و گفت: وجود توانایی‌های بسیار ‌این اساتید جوان در عرصه‌های حل مسائل اجتماعی و صنعتی فرصت بسیار مغتنم و مناسبی برای بهره‌گیری متقابل صنعت و دانشگاه از توانایی‌های یکدیگر است. 
بیست‌وسومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ‌استان فارس به همت معاونت پژوهش و فناوری واحد شیراز برگزار گردید که طی آن علاوه بر تقدیر از ارگان‌ها و سازمان‌های همکار در عرصه پژوهش با دانشگاه آزاد اسلامی ‌فارس؛ از استادان، فناوران، مسئولین مراکز رشد و همچنین دانشجویان فعال در عرصه پژوهشی و منتخبین باشگاه پژوهشگران جوان با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر گردید
شایان ذکر است مدیر عامل شرکت گاز استان فارس، رئیس پارک علم و فناوری فارس، معاونین شرکت آبفای استان فارس و جمع دیگری از مدیران و مسئولان پژوهشی ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با دانشگاه در ‌این نشست به بیان نقطه نظرات خویش در خصوص ارتباط دانشگاه و صنعت و ابراز آمادگی در همکاری با دانشگاه برای اجرای طرح‌هایی همچون طرح پویش، پرداختند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی