[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

بوروکراسی شهرسازی کاهش یافت، روزنامه شیراز نوین

جلسه یاوران شورا در شهرداری منطقه هفت به منظور بررسی و پیگیری درخواست‌ها و اقدامات انجام شده در سطح منطقه هفت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ‌شهرداری منطقه هفت، جلسه یاوران شورای شهرداری منطقه هفت با حضور سیده مریم حسینی عضو شورای اسلامی ‌شهر شیراز و ناظر شورا در شهرداری منطقه هفت، اکبری شهردار، معاونین و مسئولان منطقه و یاوران شورا در محلات منطقه هفت برگزار شد. شهردار منطقه هفت در ‌این جلسه گفت: در حوزه شهرسازی، شهروندان از مدت زمان صدور پروانه ساختمانی گلایه‌مند بودند که تلاش کردیم که زمان را آن به حداقل برسانیم و خوشبختانه رضایت شهروندان را نیز در ‌این خصوص به همراه داشت و از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه در بعضی از محلات ضابطه ساخت و ساز دو طبقه بود که با پیگیری‌های انجام گرفته در محلات شهرک صادقیه، شهرک خادم المدرس در قلعه نو، اراضی حاج مصلح در سهل آباد و اراضی شکاری در بولوار ولایت و احمدآباد افزایش ضابطه انجام گرفت. اکبری ادامه داد: از اقدامات بسیار خوبی که در بولوار ولایت انجام گرفت ‌این بود که در سال‌های گذشته و در زمان دهیاری ‌این بولوار به صورت ۵۵ متری شکل گرفته بود که در طرح تفصیلی ‌این بولوار ۹۰متری در نظر گرفته شده بود که از هر طرف ۱۸متر عقب نشینی باید انجام می‌گرفت و با درخواست شهروندان ‌این موضوع مطرح شد و با پیگیری‌های انجام گرفته ‌این بولوار ۵۵ متری در نظر گرفته شد و شهروندانی که قصد ساخت و ساز دارند دیگر نیاز به عقب نشینی ندارند و می‌توانند جهت اخذ پروانه و افزایش ضابطه اقدام نمایند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه عمرانی نیز پروژه‌های شاخصی در محلات مختلف اعم از احداث پارک، سالن ورزشی، آسفالت معابر و ... در حال انجام است که در دهه مبارک فجر نیز تعدادی از ‌این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید و تقدیم شهروندان خواهد شد.
وی تصریح کرد: علاوه بر پروژه‌های عمرانی تعریف شده، ۱۳ پروژه محرومیت زدایی نیز در محلات مختلف سطح منطقه با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان در دستور کار داریم که تعدادی از‌ این پروژه‌ها اعم از بهسازی محلات، بهسازی بولوار ولایت و ... در حال اجرا می‌باشد و تعدادی نیز اقدامات اولیه و مناقصه آن در حال انجام است.
 اکبری در خصوص بهسازی و آسفالت بولوار اتحاد که توسط یاوران شورا مطرح گردید، افزود: در بودجه محرومیت زدایی ۱۵ میلیارد تومان در جهت بهسازی و آسفالت ‌این بولوار اختصاص داده شده است که در طرح اولیه آن با اعتبار ۵ میلیارد تومان در مرحله مناقصه می‌باشد که بعد از عقد قرارداد با پیمانکار عملیات عمرانی آن اجرا خواهد شد.
شهردار منطقه هفت در خصوص جابه‌جایی ستون‌های مورد مسیر در بولوار شهید قبادی افزود: متولی جابه‌جایی ستون‌های مورد مسیر اداره برق می‌باشد که با پیگیری و جلساتی که با اداره برق برگزار شد جابه‌جایی ستون‌های مورد مسیر در سال آینده در دستور کار اداره برق قرار گرفته است و همچنین یاوران شورای محلات در صورت مشاهده موارد مشابه می‌توانند کتباً به رابطین شورا اعلام نمایند تا با ارائه به اداره برق پیگیری و نسبت به آن در صورت نیاز اقدام شود.
وی در خصوص ادامه بولوار تخت جمشید و اتصال آن به بولوار اتحاد افزود: با مالکین زمین‌های مورد مسیر جلساتی برگزار شده است و مقرر گردید که اسناد و مدارک که مالکیت آن‌ها تأیید شود ارائه نمایند، اما تاکنون تعدادی از مالکین سندی ارائه نداده‌اند و طبق قانون شهرداری از طریق مراجع قضایی نسبت به اجرای پروژه اقدام نموده است و پس از مراحل قانونی نسبت به اجرای پروژه اقدام خواهد شد.
اکبری تصریح کرد: اجرای فاز ۴ منظر فضای سبز بزرگراه خلیج فارس، احداث بوستان و خانه محله کوشکک، اجرای دیوارگذاری رودخانه خشک، زیرسازی و بهسازی کوچه‌های بولوار اتحاد، فاضل، لوله گذاری کوچه ۸۹ بولوار اتحاد، مناسب سازی ‌ایستگاه‌های اتوبوس در بولوار اتحاد، تخت جمشید، مرمت و اصلاح پیاده روسازی ضلع جنوب بولوار اتحاد، ساخت رمپ پل هوایی عابر پیاده مقابل خیابان رضوی جهت حذف پله، لایروبی رودخانه خشک، احداث پل عابر پیاده و اتصال روستای کوشکک به ماه فیروزان، بهسازی و آسفالت بولوار اتحاد، تملک املاک مورد مسیر حسین آباد سر تل و ... در دهه مبارک فجر کلنگ زنی خواهد شد.
شهردار منطقه هفت افزود: در خصوص بهسازی و آسفالت معابر، احداث المان شهدای گمنام بوستان شهروند، بازگشایی کوچه‌های ۲۲ و ۲۳بولوار تخت جمشید، روشنایی و بهسازی مبلمان بولوار نصیرزاده، جمع آوری بارفروشان و ... اقدامات لازم در حال انجام است و بعضی از موارد مطرح شده در مرحله مناقصه و تهیه طرح می‌باشد و بعضی نیز بررسی و نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.
سیده مریم حسینی عضو و ناظر شورا در شهرداری منطقه هفت نیز در ‌این جلسه افزود: در جهت رفع محرومیت زدایی محلات پیگیری‌های متعددی انجام گرفت و تلاش کردیم جهت اجرای ‌این پروژه‌ها بودجه خارج از بودجه مصوب شده عمرانی مناطق انجام گیرد.
حسینی ادامه داد: خوشبختانه در سطح منطقه هفت پروژه‌های بسیار خوبی در خصوص محرومیت زدایی تعریف شده است و تعدادی از‌ این پروژه‌ها در حال اجرا می‌باشد و تعدادی نیز در حال اجرای مراحل اولیه و مناقصه است و به یاری پروردگار اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد تا چند سال آینده شرایط محلات یک شرایط مطلوب باشد و در‌این مسیری که گام برداشته شده است در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اجتماعی که محلات نیاز داشته باشند بر طبق اولویت برنامه‌ریزی خواهد شد و با همکاری یاوران شورا و بر اساس نیاز محلات اقدام خواهد شد.گفتنی است در ‌این جلسه توسط یاوران شورا درخواست‌ها و پیشنهاداتی مطرح شد که پس از پیگیری و بررسی‌های لازم در جلسه آینده با یاوران شورا نتیجه و اقدامات انجام گرفته در خصوص موارد مطرح شده ارائه خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی