[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ارزیابی نقاط قوت و ضعف ضروری است ، روزنامه شیراز نوین

با برگزاری سومین دوره ارزیابی منطقه‌ای مراکز دیسپاچینگ، برنامه ارزیابی دیسپاچینگ منطقه جنوب کشور با محوریت شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر آغاز گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس، مهندس یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس در آیین افتتاحیه برگزاری ‌این ارزیابی، ضمن ابراز استقبال از اجرای برنامه ارزیابی دیسپاچینگ جنوب، اظهار داشت: ارائه توانمندی‌ها، شناسایی نقاط قوت و نقاط قابل ‌بهبود از جمله مزایای ‌این ارزیابی‌ها است و همکاران با تجاربی که از سال‌های گذشته در اجرای برنامه‌های ارزیابی داشته‌اند به‌منظور سنجش کمی ‌و کیفی و چگونگی ارائه خدمات، پاسخگوی عملکردها هستند.‌ این گونه ارزیابی‌ها که انجام می‌شود یقیناً در رشد و تعالی سازمان تأثیرات مثبتی به جا خواهد گذاشت. 
مهندس حقیقی بر لزوم مبنا قرار گرفتن برنامه‌های دیسپاچینگ ملی جهت مدیریت تأمین برق و انرژی به ویژه در شرایط بحرانی تأکید کرد و افزود: توجه به مسائل از نگاه بیرون، انتقال تجربیات و توجه به نکات قابل ‌بهبود در ارزیابی‌ها باعث ارتقای شاخص‌های کمی ‌و کیفی می‌شود. وی با بیان ‌اینکه شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در شاهراه تأمین و انتقال برق و انرژی قرار دارد گفت: موضوع تأمین و انتقال برق در ‌این منطقه به ویژه در ‌ایام اوج مصرف تابستان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. تأمین برق از تنها نیروگاه انرژی هسته‌ای کشور در استان بوشهر و جنوب کشور انجام می‌گیرد و دیسپاچینگ جنوب کشور وظیفه حساس و مهمی ‌در مدیریت بار در کشور به ویژه در شرایط حساس و بحرانی دارد. مهندس حقیقی با بیان ‌اینکه فارس را باید گلوگاه امنیت تأمین برق و انرژی بدانیم برخی از قابلیت‌های دیسپاچینگ منطقه جنوب را برشمرد و گفت: بیش از 70 درصد از گاز مصرفی کشور از ‌این مسیر تأمین می‌گردد.
 در ‌این مراسم خانم مهندس سعادت‌نیا نماینده معاونت راهبری شبکه برق کشور نیز با اشاره به فرایند‌های قانونی برای برگزاری برنامه‌های ارزیابی، دیسپاچینگ‌های مناطق را بازوی عملیاتی ‌این معاونت برشمرد و تأکید کرد: تأمین و تداوم برق رسانی بر اساس محور پایداری و ‌ایمنی با توجه به شاخص‌های كمی ‌فركانس و ولتاژ و نظارت كامل بر كنترل تغییرات بار و اعمال فرامین لازم در جهت بهبود شرایط از جمله کارکردهای مراکز دیسپاچینگ است که در ارزیابی ها نیز مورد تأکید قرار می‌گیرد.
 نماینده معاونت راهبری شبکه برق کشور، یکی از اهداف ارزیابی را تشخیص قابلیت‌های دیسپاچینگ مناطق دانست و اضافه کرد: دیسپاچینگ در مناطق مختلف قابلیت‌های شاخصی دارد که باید ‌این قابلیت‌ها به اشتراک گذاشته شده تا تفویض کارها به‌خوبی انجام شود و هدف‌گذاری برای نقطه مطلوب بهتر انجام شود. هماهنگی و نظارت بر اجرای برنامه‌های خروج و یا محدودیت تجهیزات جهت توسعه و تعمیرات و تهیه و توزیع آخرین نقشه‌های تک خطی شبكه سراسری و نظارت و تأیید نقشه‌های تک خطی عملیاتی ‌ایستگاه‌های شبكه انتقال از جمله اهدافی است که برای عملکرد بهتر مراکز دیسپاچینگ مورد توجه قرار می‌گیرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی