[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خودروهای خودران پیش بینی آب و هوا را دقیق‌تر می‌کنند، روزنامه شیراز نوین

خودروهای خودران اغلب در آب و هوای بد دچار مشکل می‌شوند، اما شرکت وایمو با استفاده از تاکسی‌های خودران خود به دنبال پیش بینی دقیق و آنی آب و هوا است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این شرکت جدیدترین آرایه‌های حسگر خودروهای خودران خود را برای تهیه نقشه‌های آنی از وضعیت آب و هوا و بهبود خدمات در فونیکس و سانفرانسیسکو به کار گرفته است. وسایل نقلیه مذکور شدت و پراکندگی قطرات باران را بر روی شیشه‌های هر خودرو اندازه‌گیری می‌کنند تا شدت شرایطی مانند مه یا باران را تشخیص دهند.
این فناوری در مقایسه با ‌ایستگاه‌های هواشناسی فرودگاه‌ها، رادار و ماهواره‌ها، دقت بسیار بیشتری دارد و حتی مه ساحلی را در حین نفوذ به خشکی ردیابی کرده یا نم نم بارانی که رادارها معمولاً شناسایی نمی‌کنند را تشخیص می‌دهد.
در حالی که ‌این موضوع در مناطق خشک مانند فینیکس چندان مهم نیست، اما در سانفرانسیسکو و سایر شهرهایی که آب و هوای محله‌ها با یکدیگر متفاوت دارد، حیاتی است.
وایمو از ‌این اطلاعات برای بهبود توانایی رانندگی هوشمند خودروهای خودران خود در آب و هوای نامساعد و از جمله شبیه‌سازی‌های واقعی‌تر استفاده می‌کند.‌ این شرکت همچنین معتقد است که از‌این طریق می‌تواند محدودیت‌های خودروهای خود را بهتر درک کند و الزامات بالاتری را برای سیستم‌های خودران جدید تعیین کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی