[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بازیکنان چند پُسته‌ایران در جام جهانی؛ همه فن حریف ها!، روزنامه شیراز نوین

بازیکنان چند پُسته تیم ملی، برگ برنده «کی‌روش» در لحظات حساس جام جهانی هستند.
به گزارش فوتبال 360، کارلوس کی‌روش بازیکنانش در جام جهانی قطر را انتخاب کرده و ‌ایران در هر پست، حداقل 2 بازیکن آماده دارد. نکته مهم در لیست ‌ایران، بازیکنان چند پُسته هستند، بازیکنانی که قبلاً برای تیم ملی در پست‌های متفاوتی به میدان رفته‌اند و در صورتی که در قطر هم به آن‌ها نیاز باشد، می‌توانند در نقش‌های متنوعی به تیم ملی کمک کنند. آچار فرانسه‌های کارلوس کی‌روش، قبلاً توانایی‌های‌شان در شرایط سخت را نشان داده‌اند.
کاپیتان شگفت‌انگیز
احسان حاج‌صفی برای تیم ملی در پست‌های متنوعی بازی کرده است. کارلوس کی‌روش هم در مقاطع مختلف و بر اساس نیاز تیم ملی، تصمیم گرفته حاج‌صفی را در چه پستی به میدان بفرستد. او جام جهانی 2014 هافبک چپ ‌ایران بود، جام ملت‌های آسیا 2019 وینگر چپ شد و بازی‌های زیادی هم، به عنوان مدافع چپ به میدان رفت. کی‌روش در انتخابی جام جهانی 2018، حاج‌صفی را به هافبک میانی تیم ملی تبدیل کرد و او در ‌این پست هم، نمایش خوبی داشت. کاپیتان فعلی ‌ایران، احتمالاً در قطر مدافع چپ ‌ایران خواهد بود اما شاید در لحظات آخر، نظر کی‌روش درباره پست بازی او عوض شود.
چپ پای قابل اعتماد
وحید امیری در نفت تهران، به عنوان وینگر چپ ستاره شد و جام ملت‌های 2015 برای تیم ملی در همین پست بازی کرد. جام جهانی 2018، کی‌روش در تصمیمی ‌غیر منتظره امیری را به عنوان هافبک میانی به زمین فرستاد و او هم، تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان ‌ایران شد. مربیان بعدی تیم ملی هم بیشتر، از امیری در همین پست استفاده کردند. او در پرسپولیس، سابقه بازی به عنوان مهاجم و مدافع چپ را هم دارد و به‌جز دروازه، در همه خطوط به میدان رفته است.
شاهزاده ‌ایرانی
مهدی طارمی ‌را می‌توان ستاره اول ‌ایران در جام جهانی دانست. ستاره پورتو، در ‌این تیم و در تمام باشگاه‌های قبلی‌اش به عنوان مهاجم هدف بازی کرده است. با ‌این حال کی‌روش، به‌خاطر سبک بازی تیم ملی تصمیم گرفت طارمی ‌را به پست وینگر چپ منتقل کند تا بتواند او و آزمون را هم‌زمان در ترکیب تیمش قرار دهد. طارمی ‌در پست جدیدش، درخشید و دراگان اسکوچیچ هم همین نقش را به او داد. طارمی ‌به عنوان وینگر، یکی از مؤثرترین بازیکنان ‌ایران در مسیر صعود به جام جهانی 2022 بود.
معمای روزبه
روزبه چشمی ‌آن قدر در خط دفاع و هافبک جابه‌جا شده که پست تخصصی او نامشخص شده است. چشمی ‌فصل پیش در استقلال ابتدا هافبک دفاعی بود و بعد به خط دفاع رفت.‌ این فصل، روند معکوسی را طی کرد و پس از چند بازی در خط دفاع، به خط هافبک منتقل شد. کی‌روش هم دوره قبلی حضورش در ‌ایران، از چشمی‌ به عنوان مدافع میانی استفاده می‌کرد اما مقابل نیکاراگوئه، او را در در پست هافبک دفاعی به میدان فرستاد. بر اساس نیاز تیم ملی، چشمی ‌می‌تواند در قطر به عنوان مدافع یا هافبک دفاعی تخریبی به ‌ایران کمک کند.
ذخیره طلایی
سامان قدوس وضعیت عجیبی در برنتفورد دارد. او معمولاً به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین می‌شود و در هر پستی که تیم نیاز داشته باشد، قرار می‌گیرد. قدوس سال‌های اخیر در پست‌های هافبک راست و چپ، هافبک میانی و تهاجمی ‌و مهاجم به میدان رفته است. او ‌این فصل دقایقی در پست مدافع راست هم بازی کرد. 
کی‌روش احتمالاً قدوس را به عنوان هافبک میانی به تیم ملی دعوت کرده اما در صورت نیاز، قدوس می‌تواند جای یکی از وینگرهای تیم ملی را هم بگیرد. شاید ذخیره طلایی فوتبال انگلیس، در جام جهانی بتواند تبدیل به بازیکن فیکس‌ایران  شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی