[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مشترکان پرمصرف گاز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی در سال جاری خبر داد.به گزارش روابط عمومی‌گاز استان فارس، علی اکبر میدان شاهی با تأکید بر‌این موضوع که گازرسانی و تداوم جریان پایدار برای کلیه مشترکان و به‌ویژه بخش خانگی در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به کاهش محسوس دما و مصرف بیش از 70 درصدی گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری، مدیریت مصرف ضروری به نظر می‌رسد.
وی با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف افزود: ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز تأکید دوچندانی بر مدیریت انرژی در بخش‌های مختلف دارد و شرکت گاز استان فارس با راهکارهای مختلف ‌این امر را رصد می‌کند.
وی با تشریح برخی از اقداماتی که توسط ‌این دستگاه خدمات رسان انجام شده، خاطرنشان کرد: طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی از ابتدای آذرماه آغاز شده و 72 گروه کارشناسی از شرکت گاز استان میزان مصرف گاز دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، صنایع و مراکز عمومی ‌استان را رصد می‌کنند. مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از ارائه اخطار کتبی به پرمصرف‌ها خبر داد و افزود: در صورت بالا بودن میزان مصرف گاز در مرحله اول به مشترکان تذکر و اخطار کتبی داده می‌شود، در صورت بی‌توجهی و عدم رعایت بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی، جریان گاز مراکز پرمصرف قطع و به مراجع قضایی معرفی می‌گردند. میدان شاهی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح مفاد بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی خاطرنشان کرد: رعایت مواردی نظیر تنظیم دمای 18 درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش نمودن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، خاموش کردن سیستم گرمایشی در روزهای غیرکاری و به‌ویژه تعطیلات رسمی، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی A و B نقش مهمی ‌در مدیریت مصرف گاز دارد. او در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی شرکت گاز استان فارس برای نوسازی تجهیزات موتورخانه‌ها خبر داد و افزود: انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز و نصب پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ‌ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز در رعایت الگوی مصرف مؤثر است. میدان‌ شاهی خواستار کاهش حداقل 10 درصدی مصرف گاز طبیعی در 4 ماهه پایانی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد و اظهار داشت: براساس بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی کلیه سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، نیروهای مسلح و استانداری تا پایان سال موظف به رعایت کامل مصرف بهینه گاز طبیعی می‌باشند. بر اساس ‌این گزارش شایان ذکر است در راستای اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی، طی یک روز ۳۶۴ مورد بازرسی به عمل آمد و آمار کلی بازدیدها به ۹۶۱۸ مورد رسیده است. همچنین طی ‌ مدت اجرای ‌این طرح بیش از 1100 اخطار صادر شده و 138 مورد قطع گاز صورت گرفته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی