[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

یکی به فریاد بوکس‌ایران برسد، روزنامه شیراز نوین

فارس/ پرافتخارترین بوکسور اسبق تیم ‌ملی گفت: باید برای موفقیت برنامه‌ریزی داشته باشیم، چیزی که در اردن وجود نداشت و برای همین تیم ناکام ماند.
تیم ملی بوکس ‌ایران با ترکیب 12 ملی‌پوش در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد که در پایان ‌این رقابت‌ها سید شاهین موسوی و شریفی نمایندگان کشورمان موفق به کسب دو مدال برنز شدند. علی مظاهری پرافتخارترین بوکسور اسبق تیم ملی با انتقاد از نتایج رقم‌خورده در اردن صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:
علی مظاهری در پاسخ به ‌این سؤال که نتایج رقم‌خورده در مسابقات قهرمانی آسیا از نظر شما چطور بود، گفت: من بازی تعدادی از ملی‌پوشان را نگاه کردم و تمام مبارزات آن‌ها را آنالیز کردم، اما واقعیت ‌این است که شرایط و نتایجی که در بوکس رقم خورده دیگر برای کسی مثل گذشته مهم نیست و قهرمانان دیگر دل و دماغی برای پیگیری ‌این رشته را ندارد. اصلاً شرایط به گونه‌ای شده که قهرمانان نامدار بوکس ‌ایران بی‌انگیزه شده‌اند و نتایج بوکس برای آن‌ها مهم نیست، اما از نظر من که عضو خانواده بوکس هستم، باید ‌این نتایج آسیب‌شناسی شود، به خاطر ‌اینکه ما 12 بوکسور را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کردیم، اما در پایان دو برنز کسب شد. اگر شاهین موسوی را کنار بگذاریم، ما هیچ نتیجه‌ای در ‌این مسابقات کسب نکرده‌ایم. آن مدال موسوی نیز حاصل دسترنج مربیانی است که در تایلند به او آموزش داده‌اند.
وی در ادامه، افزود: ما یک راه سخت را در پیش داریم، بازی‌های آسیایی چین و مسابقات المپیک پاریس که ‌این دو رویداد برای ورزش ‌ایران حائز اهمیت است. آقایان باید در فدراسیون به خودشان بیایند که با تمام ‌این امکاناتی که در اختیار بوکس ‌ایران قرار دارد، چطور می‌خواهند در ‌این دو رویداد آبروداری کنند. آیا می‌خواهند مثل نتایج قهرمانی آسیا آبروداری کنند؟!
کاپیتان اسبق تیم ملی بوکس در پاسخ به ‌این سؤال که آیا با توجه به آنالیزی که شما از مبارزات ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا داشتید، آن‌ها از لحاظ فنی شرایط خوبی داشتند یا خیر، گفت: واقعاً از بچه‌ها توقع چنین مبارزاتی را نداشتم. ملی‌پوشان ما از لحاظ فنی چیزی برای گفتن روی رینگ نداشتند. سؤال من ‌این است که چه بر سر بوکس ‌ایران آمده که ملی‌پوشان به‌ این شکل ضعیف شده بودند. پیروزی مقابل قطر، کامبوج، امارات،‌ این‌ها نقطه تاریک بوکس است، چون کشورهایی که از آن‌ها نام بردم، هیچ وقت شب دوم مسابقات را ندیدند. همه آن‌ها شب اول از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. کشور قرقیزستان را نگاه کنید، طوری روی رده‌های سنی خود سرمایه‌گذاری کرده که حالا از ما هم عبور کرده، ‌این زنگ خطری برای بوکس ‌ایران است. ما باید نگاه ویژه‌ای به بوکس داشته باشیم. آقایان! بوکس‌ ایران نابود شده یکی به فریاد آن برسد.
پرچم‌دار کاروان ورزش ‌ایران در المپیک، اظهار داشت: برای اولین بار است که بوکس ‌ایران از لحاظ امکانات در بهترین شرایط به مسابقات اعزام شده است. در تاریخ بوکس ‌ایران ما هیچ وقت چنین ترکیبی را نداشته‌ایم که کادر فنی کامل به مسابقات اعزام شود و حتی مربی بدن‌ساز کنار تیم اعزام شد. بچه‌های ما حقوق گرفته‌اند، در اردوی مشترک هندوستان و عراق حضور داشته‌اند، در تورنمنت خارجی شرکت کرده‌اند، چند نفر از بچه‌ها واقعاً از لحاظ فنی و تکنیکی ضعیف بودند. اگر قشلاقی در وزن 80 کیلوگرم آسیب‌دیدگی دارد، چرا برای یک بوکسور که می‌دانید مصدوم است، هزینه می‌کنید و او را به مسابقات اعزام می‌کنید؟!‌ این تیم هیچ چیزی نداشت، از لحاظ فنی واقعاً فقیر بودیم. روی بدن‌سازی باید کار شود و تمام ‌این مسائل باید آسیب‌ شناسی شود.
مظاهری در پاسخ به ‌این سؤال که برای خروج از ‌این شرایط بحرانی شما چه راهکاری ارائه می‌کنید، گفت: ما باید برنامه‌ریزی کنیم، ‌این نفرات اصلاً در ‌این مسابقات هیچ برنامه‌ای نداشتند و خیلی راحت به حریفان خود امتیاز می‌دادند. من اگر ‌این صحبت‌ها را می‌کنم، ‌آقایان استرس نگیرند. نه دنبال سرمربیگری هستم و نه دنبال ریاست فدراسیون هستم. آقایان بدانند علی مظاهری عضو خانواده بوکس ‌ایران است. من از خانواده بوکس هستم و به دنبال موفقیت ‌این رشته هستم. باید برای موفقیت بوکس  برنامه‌ریزی داشته باشیم، چیزی که در اردن وجود نداشت و بوکس ناکام ماند. در واقع حلقه گم‌شده در بوکس همین موضوع است.
مربی سابق تیم ملی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: 90 درصد نفراتی که در تیم ملی بوکس حضور دارند بازیکنانی هستند که دوره ما در تیم ملی بودند، دوستان فراموش نکنند، اگر می‌خواهند نظر کارشناسی بدهند، دقیق صحبت کنند. دوستانی که ادعا می‌کنند، چرا یک بازیکن تا به حال به تیم ملی تزریق نکرده‌اند؟
پرافتخارترین بوکسور اسبق تیم ملی در پایان صحبت‌های خود، اظهار داشت: زمانی که بنده مربی تیم ملی بودم، بچه‌ها نه حقوق داشتند، نه خوابگاه  داشتند و نه امکانات دیگر، حتی ما در خوابگاه نصرت بودیم اما حالا ملی‌پوشان حقوق می‌گیرند، در اردوی مشترک داخلی و برون‌ مرزی حضور پیدا می‌کنند، خوابگاه خوب دارند،‌ تمام شرایط برایشان مهیا است. یعنی فضا با دوره قبل اصلاً قابل مقایسه نیست، اما نتایج رقم خورده در اردن برای هیچ کس قابل هضم نیست. به اندازه‌ای اوضاع خراب است که سرمربی تیم ملی هم در صحبت‌های خود به ‌این موضوع اعتراف کرده است. 
مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و خانواده بزرگ بوکس از ‌این تیم در بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک انتظار دارند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی