[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

نمازگزاران جمعه شیراز اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی را محکوم کردند، روزنامه شیراز نوین

نمازگزاران جمعه شیراز روز جمعه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ با برپایی راهپیمایی، اقدام سخیف و وقیحانه نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مرجعیت دینی را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، راهپیمایی مردم شیراز در محکومیت اهانت به مرجعیت دینی و رهبری جهان اسلام پس از اقامه نماز دشمن‌شکن جمعه از شبستان امام خمینی(ره) به سمت بست شهید آیت الله دستغیب(ره) برگزار شد.
نمازگزاران شیراز در پایان مراسم سیاسی و عبادی نمازجمعه دیروز ‌با حضور گسترده در این راهپیمایی همگام با دیگر شهرهای کشور اقدام گستاخانه مجله شارلی ابدو فرانسه در اهانت به ساحت مرجعیت را محکوم کردند. مردم ولایت‌مدار شیراز در این راهپیمایی با سردادن شعارهای «مرگ‌ بر فرانسه»، «فرانسه حیا کن دشمنی را رها کن»، «مکرون اهانت می‌کند، بایدن حمایت می‌کند» و «مکرون خودفروخته، ننگت باد ننگت باد» و همچنین با فریاد زدن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از استکبار اعلام و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و رهبری تجدید میثاق کردند.
راهپیمایان با شعارهایی همچون «لبیک یا خامنه‌ای» و «خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است» و «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، بر ضرورت تبعیت از ولایت فقیه و اتحاد و انسجام جهان اسلام برای خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی 
تأکید کردند.
نشریه فکاهی شارلی ابدو که پیش‌تر با اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) درصدد پیشبرد پروژه اسلام‌هراسی برآمده بود، اخیراً با اهانت به رهبر معظم انقلاب پروژه ایران هراسی را در دستور کار قرار داده‌؛ اقدامی در لوای آزادی بیان که تابعی از لابی‌گری سیاسی و اهداف ایدئولوژیک است. در پی انتشار کاریکاتورهای موهن، انتقادات زیادی به این نشریه فرانسوی و همچنین سیاست یک بام و دو هوای غرب به ویژه فرانسه وارد شد؛ تا جایی که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام موهن، «نیکلاس رش» سفیر فرانسه را احضار کرد. پیش از این، طلاب، روحانیون و علمای فارس 19 دی‌ماه جاری با برپایی تجمعی، اقدام موهن نشریه فرانسوی را محکوم کردند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی