[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

کارخانه نرگس تعیین تکلیف شد ، روزنامه شیراز نوین

 بعد از آنکه مسئولان مختلف استان فارس از فعالیت دوباره و راه اندازی قسمت‌های مختلف مجموعه کارخانه روغن نباتی سخن گفتند، اما تیر آخر را مالک به پیکره بی جان «نرگس شیراز» زد.
گویا سرنوشت کارخانه‌هایی که در استان فارس در اصل 24 قانون اساسی و خصوصی سازی واگذار شدند همه شبیه یکدیگر است؛ سناریویی که آی‌تی‌آی و آزمایش به آن دچار شدند و بعد از فروش به افراد دیگر یکی پس از دیگری تعطیل و به خرابه‌هایی تبدیل شدند.
یکی از کارگران مجموعه روغن نباتی در گفت‌وگو با ایلنا می‌گوید: هفته گذشته و طی صحبت با مدیریت کارخانه روغن نباتی او از فروش نرگس شیراز خبر داد.
وی با اشاره به اینکه فردی به دلیل طلبی که از مالک کارخانه داشته است، بعد از بارها شکایت، مجموعه روغن نباتی را به جای طلب خریداری کرده است، می‌گوید: خریدار مجموعه صنعتگر و تولیدکننده نیست و فعالیت وی بیشتر در حوزه خودرو در تهران است.
این کارگر با بیان اینکه حدود 170 کارگر در کارخانه روغن نباتی مشغول به فعالیت هستند، می‌افزاید: عدم شناخت از فرد خریدار و اتفاقات آینده، کارگران کارخانه روغن نباتی را در آستانه شب عید سردرگم کرده است.
او با اشاره به اینکه کارگران کارخانه روغن نباتی پس از اینکه متوجه شدند مالک کارخانه روغن نباتی بعد از سی سال برند نرگس را به شخص دیگری فروخته است، به دلیل در خطر افتادن امنیت شغلی و پرداخت نشدن حقوقشان، قصد برگزاری تجمع مقابل استانداری را داشتند، ادامه می‌دهد: یکی از مسئولان استانداری با حضور در مجموعه روغن نباتی قول داد که اهلیت‌سنجی مالک کارخانه را در اسرع وقت انجام خواهند داد. هیچ کدام از مسئولان استان اطلاعی از فروش و واگذاری مجموعه 
نرگس نداشتند.
این کارگر گفت: به رغم پیگیری‌های فراوان تمام مسئولان، کارگران، رسانه‌ها و گروه‌های مطالبه‌گر مبنی بر رونق مجموعه نرگس و... به صورت ناگهانی و یک شبه همه متوجه شدیم که مجموعه روغن نباتی به فروش رفته است و هیچ کدام از مسئولان استان اطلاعی از فروش و واگذاری مجموعه 
نرگس نداشتند.
وی با اشاره به اینکه خریدار حدود 80 درصد مسیر خرید روغن نباتی شیراز را طی کرده است، بیان می‌کند: جای این سؤال وجود دارد فردی که کارخانه روغن نباتی را به جای طلب برداشته است، آیا می‌تواند رونق را در این مجموعه برقرار کند یا تنها با هدف زنده کردن طلب و با هدف فروش دستگاه‌ها و زمین چنین اقدامی را انجام داده است. وی با اشاره به اینکه مسئولان استان بعد از فروش کارخانه قول داده‌اند که اهلیت فرد خریدار را بررسی و ارزیابی کنند، بیان کرد: قطعاً این اقدام همانند نوش دارو پس از مرگ سهراب است.
این کارگر در ادامه با اشاره به اینکه جای سؤال دارد که مالک کارخانه چرا دیگر مجموعه‌هایی را که در اختیار دارد به این فرد نفروخته است، می‌گوید: با توجه به اینکه همه افراد تمام تلاش و توجهشان به کارخانه روغن نباتی شیراز معطوف بود و بسیاری از مسئولان استان وعده پیگیری روند واگذاری برند نرگس در اصل 24 قانون اساسی را داده بودند، اما مالک کارخانه با هدف فرار از شیراز مجموعه نرگس را در اسرع وقت به فروش رساند.
وی می‌گوید: نماینده‌های مجلس و دستگاه قضایی همچنان به دنبال روند واگذاری مجموعه نرگس بودند که با فروش این مجموعه تمام این اقدامات رها خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسئولان هم اخبار ضد و نقیض درباره فروش مجموعه نرگس به کارگران کارخانه روغن نباتی دادند، می‌افزاید: متأسفانه این اقدام مالک کارخانه تمام مسئولان استان فارس را کیش و مات کرد. حقوق آبان و آذرماه کارگران کارخانه پرداخت نشد. وی با بیان اینکه تاکنون هیچ تغییری در روند تولید کارخانه روغن نباتی شیراز انجام نشده است و تولید این مجموعه همچنان به صورت 100درصدی متوقف است، می‌گوید: متأسفانه مسئولان کارخانه به بهانه‌هایی مانند صرفه جویی در مصرف انرژی کارگران و پرسنل مجموعه نرگس را دورکار کرده‌اند و فقط نیروهای حراست و حفاظت فیزیکی سر کار حاضر می‌شوند.
او با بیان اینکه حقوق آبان و آذرماه کارگران کارخانه روغن نباتی هنوز پرداخت نشده است، می‌افزاید: به رغم اینکه کارگران حدود دو بار در محیط کارخانه تجمع کردند و مسئولان استان و کارخانه وعده پرداخت حقوق را داده اند، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. فروش مجموعه روغن نباتی با دقت‌های لازم انجام نشده است.
احمد روشن عضو کانون بازنشستگان کارخانه روغن نباتی شیراز هم ضمن تأیید فروش کارخانه و با بیان اینکه مالک کارخانه روغن نباتی جهت فرار از خلع ید برند نرگس را به فرد دیگر فروخت، می‌گوید: با توجه به اینکه بعضی از مسئولان به دنبال بررسی مستندات جهت واگذاری برند نرگس بودند، اما مالک کارخانه برای فرار از این موضوع مجموعه روغن نباتی را به شریکش فروخت.
وی در گفت‌وگو با ایلنا می‌گوید: بارها به مسئولان هشدار دادم که هر فردی قرار است سهام کارخانه را خریداری کند باید در مرحله نخست با سهامداران و بازنشستگان این مجموعه وارد مذاکره شود و میزان سهام ما را تعیین تکلیف کنند.
عضو کانون بازنشستگان کارخانه روغن نباتی شیراز گفت: حدود 14 درصد از سهام مجموعه نرگس شیراز به بازنشستگان کارخانه روغن نباتی 
تعلق دارد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی