[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سرمایه‌گذاری برای آرامش شهری، روزنامه شیراز نوین

محمد تولایی شیرازی از اجرای ۱۴ پروژه محرومیت‌زدایی در سطح منطقه دو خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو شیراز، شهردار منطقه دو به پروژه‌های محرومیت زدایی سطح منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به تعریف ۴۰ پروژه محرومیت زدایی در سطح منطقه دو، فازبندی اجرای پروژه‌ها صورت گرفت که در فاز اول ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳میلیارد تومان با اولویت لوله گذاری و اجرای شبکه‌های فاضلاب در سطح منطقه تخصیص یافت و تعریف شد. تولایی گفت: در حوزه محرومیت زدایی تعداد ۱۴ محله شناسایی شده که در محلاتی همچون دباغی و گود شیری و شهرک بهار ۵میلیارد تومان پروژه در حوزه زیرسازی آسفالت، کانیواگذاری و خدمات اجرایی شبکه فاضلاب تعریف شده است. تولایی اضافه کرد: اجرای طرح بهسازی و پیاده‌روسازی معابر در سطح منطقه به ویژه در محله گلکوب با اعتباری بالغ بر ۴میلیارد تومان و بیش از 10میلیارد تومان هزینه زیرسازی آسفالت و انجام تملک در محله گلکوب جهت باز کردن مسیر امدادرسانی و حضور نیروهای امدادرسان همچنین در برنامه است. هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرک بهار با اعتبار ۶میلیارد تومانی از جمله پروژه‌های اجرایی در حوزه محرومیت‌زدایی در سطح منطقه دو می‌باشد که بالغ بر 2میلیارد تومان اعتبار برای رفع محرومیت‌زدایی منطقه و مبلغ ۲میلیارد تومان برای پروژه‌های جاری منطقه در حوزه بهسازی و مرمت جداره‌های محلات تخصیص 
یافته است. 
این مقام مسئول همچنین از ایجاد فضاهای شهری در سطح منطقه خبر داد و گفت: به جهت افزایش آرامش شهری و پیاده‌مداری، زمین‌های کوچک مقیاس این منطقه به فضاهای نشیمن و استراحت مردم تبدیل خواهد شد و از این فضا که شبیه به میدانگاه شهری است، عابران پیاده می‌توانند جهت استراحت استفاده کنند. شناسنامه‌دار کردن معابر و محلات از دیگر موضوعاتی بود که این مدیر شهری به آن اشاره و عنوان کرد: درصدد هستیم تا شناسنامه دار کردن معابر و محلات، کوچه‌ها و حتی فضای سبز در سطح منطقه ۲ انجام شود تا کلیه اطلاعات لازم در خصوص قدمت کف‌سازی، آسفالت، پیاده‌روسازی، سرانه فضای سبز و فضای ورزشی محله یا کوچه‌های این منطقه در قالب شناسنامه تهیه شود. 
حضور بارفروشان سطح منطقه دو از دیگر موضوعات مورد اشاره تولایی بود و عنوان کرد: قانون‌گذار وظیفه جمع‌آوری ماشین‌های بار فروش را برعهده پلیس راهور گذاشته است و در این‌ حوزه نیاز است دستگاه‌های اجرایی جهت برخورد با این موضوع در کنار یکدیگر قرار بگیرند و این معضل را سامان‌دهی کنند؛ چراکه در حوزه سد معبر به ویژه بارفروشان باید پلیس راهور ‌و نیروی انتظامی ورود کند و در غیر این صورت شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را حل کند. شهردار منطقه دو همچنین در خصوص وضعیت مجتمع پروتئین در خیابان کارگر توضیح داد: این پروژه جزو پروژه‌های در اختیار سازمان سرمایه‌گذاری است و با توجه به اعلام محمدتقی تذروی عضو شورای اسلامی شهر شیراز، باید اعتبارات این پروژه تخصیص یابد تا تکمیل ‌شده و به اتمام برسد. لذا نامه‌نگاری لازم در خصوص اتمام زودتر این پروژه انجام شده است. تولایی یادآور شد: فاز اصلی اجرای این کار که به عنوان مشکل‌ترین قسمت کار اجرایی این پروژه است، راضی کردن کاسبان بازار دروازه کازرون در خصوص انتقال به این مجتمع است، اما این پیش بینی را داریم که تا پایان سال آینده زمان اتمام این پروژه باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی