[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سربلندی صنایع در میدان راستی‌آزمایی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
در راستای راستی آزمایی احیای صنایع، نشستی با حضور مدیران ارشد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست شماره تلفن‌های واحدهای تولیدی فارس در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت تا در حضور مسئولان صمت استان به راستی آزمایی آمار‌های ارائه‌شده بپردازند. تمامی مواردی که امروز به آنها از سوی خبرنگاران پرداخنه شد، نشان از تلاش برای احیای واحدهای صنعتی می‌داد.
 تسهیلگری برای احیای صنایع
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت فارس در این نشست گفت: برای احیا و فعال‌سازی صنایع از تمامی ظرفیت‌های قانونی و قوانین تسهیلگری بهره می‌بریم. سید رضا ساداتی از تلاش برای رفع مشکل معادن و واحدهای راکد در سطح استان خبر داد و افزود: بنگاه‌های کوچک بسته به شرایط اقتصادی کشور ممکن است راکد شوند، اما تمام تلاش دولت این است که آنها به چرخه تولید بازگردند. او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد از اولویت‌های اصلی سازمان صمت فارس است، گفت: در حوزه ستاد تسهیل، اولویت‌بندی ما واحدهای فعالی هستند که در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان دارای مشکلاتی هستند و سازمان صمت فارس به آنها کمک‌های ممکن را ارائه می‌کند.
وی با تأکید بر سایر اقدامات سازمان صمت در فارس اظهار کرد: واحدهایی که برای برگشت بدهی خود مشکل دارند و واحدهای راکد، اولویت دیگر ما هستند که برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنیم. وی اضافه کرد: در حوزه بنگاه‌های اقتصادی، محصولی به بازار می‌آید، اما عمرش طی شرایطی تمام می‌شود، اما مهم‌ترین موضوع برای تداوم محصولات زیرساخت آنهاست و تلاش ما این است که این واحدها به چرخه تولید برگردند.
 قطار احیای صنایع به معادن رسید
در ادامه این نشست، رئیس امور معادن فارس از فعال شدن ۱۹۰ معدن راکد در سطح استان خبر داد. مهدی تقیه، گفت: بازار فروش در بخش معدن حرف اساسی را می‌زند. وی با بیان اینکه تمام کوه‌های فارس، قابلیت شن و ماسه دارند اما بازاریابی موجب فروش خوب آن می‌شود، افزود: برخی معادن فارس را به مزایده گذاشتیم و تلاش کردیم معادن را از راکد بودن به فعال بودن برسانیم، اما بازار فروش در راکد نشدن معادن نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی