[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

نجات جنگل از وسوسه مسکن، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس از خودروها به عنوان اصلی‌ترین عامل آلایندگی هوا در کلان‌شهر شیراز 
یاد کرد. 
عطا پورشیرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته هوای پاک برگزار شد، اظهار داشت: منبع اصلی آلودگی هوای شیراز از منابع متحرک است و باید در حوزه فرهنگ‌سازی حمل و نقل و گسترش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامات جدی تری انجام داد. وی با تبریک فرا رسیدن سالروز ولات حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن افزود: در سنوات پیشین گزارشی به همت دانشگاه شیراز پیرامون سهم منابع آلودگی تهیه شد که خودروها در این زمینه با سهم 89درصدی پیشتاز بوده اند.
این مقام مسئول گفت: مردم در بستر محیط‌زیست زندگی می‌کنند و باید در راستای پاسداشت و بهبود آن فرهنگ‌سازی بیشتری را در دستور کار قرار داد. او خواستار عملگرایی در حوزه تبیین شعار «تحقق هوای پاک حقوق عامه، اراده ملی» شد و بیان داشت: موضوع هوای پاک با توجه به تغییرات شرایط اقلیمی و توسعه شهری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و امسال در تلاش هستیم با اقدامات عملیاتی در این حوزه گام برداریم. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از دغدغه جدی سازمان محیط زیست نسبت به باغات شیراز خبر داد و افزود: از مجموع 3هزار هکتار باغات سبز شیراز، مساحتی بالغ بر یک‌هزار هکتار دچار تغییر کاربری شده و این در حالی است که شهرداری متولی صیانت از باغ‌ها بر اساس قانون است. پورشیرزاد در بخش دیگری از سخنانش پیرامون شائبه‌هایی که پیرامون اجرای طرح‌های کلان مسکن‌سازی در بستر منابع طبیعی مطرح شده، گفت: سازمان محیط زیست در تمامی حوزه‌ها پایبند به قانون است و تاکنون هیچ مجوزی از سوی این ارگان برای تغییر کاربری پارک ملی بمو در جهت اجرای پروژه‌های ساخت طرح مسکن ملی صادر نشده و محیط زیست در این خصوص مخالف است. او در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آمار و ارقامی پیرامون وضعیت هوای شیراز گفت: در سال 1400 کیفیت هوای شیراز دارای 29 درصد هوای پاک، 65 درصد قابل قبول، 5 درصد ناسالم برای گروه‌های حساس و 1 درصد ناسالم برای تمامی گروه‌ها بوده است.
این آمار در سال جاری معادل 19 درصد هوای پاک، 64 درصد قابل قبول، 13 درصد ناسالم برای گروه‌های حساس و 3 درصد ناسالم برای تمامی گروه‌ها بوده است. وی در پایان از احیای تالاب‌های فارس سخن گفت و افزود: در سال جاری رهاسازی 100میلیون مترمکعب آب در دریاچه بختگان صورت می‌گیرد. در نظر داشته باشیم مدیریت منابع آبی، کشاورزی مدرن و مدیریت صحیح آب سه عامل مهمی است که می‌تواند وضعیت منابع آبی استان را بهبود دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی