[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهترین راه برای تمیز کردن لکه آب از روی چوب، روزنامه شیراز نوین

لکه‌های آب روی میزهای چوبی برای بسیاری از خانم‌های خانه‌دار آزاردهنده است اما به راحتی با چند ترفند ساده از شرّ این لکه آب روی چوب خلاص شوید.
به گزارش نمناک، آیا تا به حال شده که روی میز یا هر کدام از مبلمانِ چوبی‌تان متوجه لکه‌‌های سفیدی شوید؟ قطعاً مجبور نیستید که این لکه‌ها را تا آخر عمر تحمل کنید، بلکه باید روش‌های درست و صحیح را به کار بگیرید تا بتوانید آن‌ها را از بین ببرید. در این قسمت از خانه‌داری نمناک با ما همراه باشید تا این روش‌ها را برایتان توضیح دهیم.
اتو
اتو کمک می‌کند که شما سریع‌تر کارتان را انجام دهید. اگر چند روز است که لکه آب روی چوب جا انداخته است، می‌توانید از گرمای حاصل از اتو استفاده کنید و این لک را از بین ببرید.
اول باید اتو را آماده کنید؛ یعنی آب آن را خالی کنید، چرا که اگر آب داشته باشد، وضعیت لکه بدتر می‌شود؛ سپس یک عدد پارچه نخیِ ساده را روی لک بیندازید و اتو را روشن کنید و در کمترین درجه خود قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا گرم شود؛ سپس آن را روی پارچه بگیرید و بعد از مدتی اگر دیدید که لکه همچنان باقی مانده، این کار را تکرار کنید تا به طور کامل پاک‌سازی شود.
از طرفی هم می‌توانید به جای اتو از بادِ داغ سشوار استفاده کنید و به مدت 10 دقیقه آن را روی ناحیه لک شده بگیرید تا به طور کامل پاک شود.
استفاده از مایونز
اگر روش قبلی جواب نداد، می‌توانید از سس مایونز استفاده کنید. روغن موجود در سس مایونز شبیه به از بین برنده لکه آب برای چوب عمل می‌کند و رطوبت آن را می‌گیرد. کافی است که مقدار کمی ‌سس مایونز را به یک پارچه بزنید و آن را مستقیم روی لک‌ها بگذارید؛ به طوری که کل لکه را پوشش دهد. شب تا صبح آن را در همین حالت نگه دارید؛ سپس با یک دستمال تمیز آن را پاک‌سازی کنید و بعد از چند ساعت از یک دستمال نرم کمک بگیرید و این کار را انجام دهید تا هر گونه رطوبت و لکه‌های حاصل از آب از بین برود.
خمیر دندان
اگر روش‌های بالا جواب ندادند، باید به سراغ خمیر دندان بروید، مقداری از آن را روی یک پارچه کهنه؛ اما تمیز و نرم که بهتر است رنگ سفید داشته باشد؛ بریزید و سپس آن را روی لکه بمالید و فشار را کمی ‌ملایم کنید و ببینید که آیا لک از بین می‌رود یا خیر.
سپس از یک براش نرم و کوچک استفاده کنید و خمیر دندان‌تان را پاک‌سازی کنید. این کار را کمتر از یک دقیقه انجام دهید تا ببینید که لکه از بین رفته است یا خیر.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی