[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه حلوا نارگیلی، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه
 زمان پخت: 30 دقیقه

 مواد لازم برای 30 عدد
آرد: 1 پیمانه
پودر نارگیل: یک دوم پیمانه
کره: 70 گرم
روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
پودر قند: یک دوم پیمانه
زعفران: 1 قاشق سوپ خوری
گلاب: 3 قاشق سوپ خوری

در این مطلب می‌خواهم طرز تهیه یک مدل جدید و مجلسی به نام حلوا نارگیلی را به شما آموزش بدهم. حلوا نارگیلی از لحاظ ظاهری کاملاً شبیه بقیه اعضای خانواده حلوا و فرنی مثل حلوا سه آرد، حلوا زعفرانی، حلوا خرمایی، حلوا شیر خشک و غیره است، ولی این حلوای فوق‌العاده خوش عطر از پودر نارگیل درست می‌شود. حلوا نارگیلی یک گزینه خیلی خوب برای مراسم‌هایتان هست، چون هم خیلی سریع آماده می‌شود و هم این که خیلی شیک و مجلسی هست و می‌تواند زینت بخش مراسم باشد. خب بیشتر از این منتظرتان نمی‌گذارم، با من و ایران کوک همراه باشید و حلوا نارگیلی جذاب و خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 طرز تهیه
 مرحله اول: تفت دادن آرد
برای درست کردن حلوا نارگیلی خوش طعم و خوش عطر، ابتدا یک ماهیتابه را روی شعله گاز بگذارید. سپس آرد را یک بار الک کنید و داخل ماهیتابه بریزید و مدام هم بزنید و تفت دهید تا بوی خامی ‌آرد گرفته شود ولی تغییر رنگ ندهد. سپس دوباره آرد را الک کنید و مجدداً داخل ماهیتابه بریزید.
 مرحله دوم: اضافه کردن کره و روغن
در این مرحله کره به دمای محیط رسیده و روغن مایع را هم به آرد اضافه کنید و هم بزنید. در حدود 5 دقیقه مواد را با هم تفت دهید تا سبک شوند.
 مرحله سوم: افزودن گلاب و زعفران به حلوا نارگیلی
حالا ابتدا گلاب و سپس زعفران غلیظ را به حلوا  اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی ‌خنک شود.
 مرحله چهارم: اضافه کردن پودر قند و پودر نارگیل به حلوا نارگیلی
در این مرحله از پخت حلوا ، برای اینکه حلوا بافت نرم و لطیفی داشته باشد ابتدا پودر قند را الک کنید. سپس پودر قند و پودر نارگیل را به حلوا اضافه کنید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید تا حلوا نارگیلی منسجم و یک دستی حاصل شود و حلوا در ماهیتابه جمع شود.
 مرحله پنجم: قالب زدن حلوا نارگیلی
حالا می‌توانید حلوا نارگیلی را داخل قالب سیلیکونی بریزید و برای مدت یک ساعت در یخچال بگذارید و بعد به راحتی آن را از قالب جدا کنید.
نوش جان

 نکات کلیدی 
 برای خوش عطر و خوش طعم‌تر شدن حلوا نارگیلی، می‌توانید مقدار 1 قاشق مربا خوری پودر هل نیز به آن اضافه کنید.
 در صورت تمایل به جای روغن مایع از روغن حیوانی نیز می‌توانید استفاده کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی