[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دستگاه قضایی سوئد تحت‌تأثیر تروریسم بین‌الملل اداره می‌شود، روزنامه شیراز نوین

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: دستگاه قضایی سوئد و رسانه‌های این کشور تحت تأثیر جریان تروریسم بین الملل اداره می‌شود و این شایسته دولت و کشوری نیست که ادعای رعایت موازین حقوق بشر را دارند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی با اشاره به نقض حقوق متهمان در دادگاه‌های سوئد اظهار داشت: با وجود اینکه دستگاه قضایی سوئد اعلام کرد با رعایت موازین حقوقی به پرونده حمید نوری رسیدگی می‌کند، اما ما شاهد نقض آشکار حقوق اولیه آقای 
نوری هستیم.
وی افزود: دستگاه قضایی سوئد و رسانه‌های این کشور تحت تأثیر جریان تروریسم بین الملل اداره می‌شود و این شایسته دولت و کشوری نیست که ادعای رعایت موازین حقوق بشر را دارند، اما در حال نقض حقوق افراد هستند.
نماینده مردم شیراز با بیان اینکه دادگاه سوئد و دستگاه قضایی این کشور محل تروریست‌های شناخته شده قرار گرفته، گفت: متأسفانه آقای حمید نوری از ابتدایی‌ترین حقوقی که باید در دادگاه از آن برخوردار باشد محروم است و مدت‌هاست اجازه ملاقات با خانواده را به طور آزادانه ندارد. همچنین مکالماتش با محدودیت انجام می‌شود و در سخت‌ترین شرایط وی در بازداشت به سر می‌برد و از کمترین حقوق مشروع یک زندانی 
بهره مند است.
وی خاطرنشان کرد: گروه‌های شناخته شده و تروریست و کسانی که دستشان به خون‌های زیادی آلوده است، این روزها در مقابل دادگاه جولان می‌دهند و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دادند و ما معتقدیم دستگاه قضایی سوئد باید بی‌طرفانه رفتار کند؛ اما آنچه تا الان شاهد آن بوده‌ایم، چیزی خلاف این رویه است. گرچه از ابتدا دستگیری و اتهامات وارده به آقای نوری اساساً واهی بوده است، اما دادگاه عادل نیز تشکیل نشده است.
عزیزی تصریح کرد: انتظار این بود که کشورهایی مانند سوئد که ادعای آزادی و شعار حقوق بشر را در دنیا سر می‌دهند، بر اساس آنچه به آن مدعی هستند، عمل کنند و به اصول خود پایبند باشند و بی طرفانه به پرونده آقای نوری رسیدگی کنند و به گزارشات دروغ جریانات تروریستی گوش ندهند تا افرادی که مدام در مقابل دادگاه حضور پیدا می‌کنند، مانع از اجرای عدالت نشوند.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دستگاه دیپلماسی انتظار داریم با جدیت بیشتری پرونده آقای نوری را پیگیری کند و دستگاه قضایی و دولت سوئد بدانند ما دست برتر را برای برخورد قاطع داریم، اما همیشه از ویژگی صبر و بردباری خود استفاده کرده‌ایم اما صبر و نجابت ما هم حد و اندازه‌ای دارد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی