[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تحقق مطالبات معلمان در بودجه ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دفتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، وی در سومین نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس با عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس، معاونان و مشاوران وی که با حضور جمعی از نمایندگان استان و مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس فارس در باشگاه فرهنگیان شماره یک فارس (پل حر شیراز) برگزار شد، اظهار داشت: از تلاش‌ها و زحمات مدیرکل آموزش و پرورش فارس که گزارش خوبی ارائه دادند و از تمامی معاونان و معلمان استان فارس و شهر شیراز تشکر می‌کنم. ما نمایندگان استان فارس شمارا در امور آموزش و پرورش همراهی خواهیم کرد.
وی گفت: ارزش و توان فرهنگیان را زمانی مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند که تلاش و کوشش شما دیده شود. معلمی مهم‌ترین، بهترین و زیباترین شغل است و من آرزو داشتم همواره به عنوان معلم خدمت کنم و هر وقت از من بپرسند که چه کسانی را در این شهر می‌شناسید من سراغ معلمانم می‌روم و معلم‌های ۴۰ سال پیش خود که دانش‌آموز بودم را یک به یک می‌شمارم و ارزش خاصی برای همه آنها قائلم.
پاک فطرت افزود: معلمان در جامعه ارزش خاصی دارند و باید قدر و منزلت خود را بدانند. آموزش و پرورش زمانی رو به تباهی می‌رود که بازیچه دست سیاسیون قرار گیرد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: مجلس در این رابطه کار بزرگی انجام داده است.در سال جاری باید درصد بودجه عمرانی آموزش و پرورش افزایش بیابد. معتقدم اگر نابغه‌ترین فرد هم وزیر اموزش و پرورش شود، با این اوضاع بودجه و فشارهای وارده ای که بر ایران اسلامی می‌آورند، باید از وزیر آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیازهایش بسیار است و ما باخبر از اوضاع و احوال و پیچیدگی‌ها و نیازهای آن هستیم. همه نماینده‌های مجلس در کشور و فارس باید به آموزش و پرورش کمک کنند. بودجه آموزش و پرورش را ما هرچقدر بالا ببریم، دیگر نیازی به هزینه زندانی و بزهکاری و بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و آموزشی نداریم.
وی همچنین تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بودجه آموزش و پرورش ۱۴ درصد بودجه عمومی کشور بوده که همه نمایندگان باید کمک کنند که حتماً هم کمک می‌کنند تا این بودجه را به ۱۶ درصد برسانیم و اگر اینگونه شود کار بسیار خوبی برای آموزش و پرورش کرده ایم. نماینده اول استان یادآور شد: خواهش من به عنوان نماینده این است که آقای عسکری مدیرکل آموزش و پرورش و آقای میرزایی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس اولویت اصلی‌شان روی بحث ساخت و ساز و تعمیر و نوسازی و تجهیز مدارس باشد. بودجه در نظر گرفته شده را دنبال کنید و هرجا نیاز بود نماینده‌ها آمادگی دارند هر نوع کمکی انجام دهند تا این اتفاق بیفتد. امیدوارم بتوانیم با کمک هم، بار دیگر این نهاد را در جایگاه اصلی خودش که بین رتبه‌های اول تا سوم در کشور بوده، برسانیم تا بتوانیم برای معلمانی که در سال آینده بسیاری از آنها بازنشسته خواهند شد و عده ای هم بازنشسته بودند، رتبه بندی قابل توجهی انجام دهیم. امیدواریم در کمیسیون بودجه و تلفیق دوستان عزیز مطالبات بحق آنان را بگیرند تا دائماً شاهد گله از دوستان و همکاران ادارات نباشیم. وی در پایان از زحمات دیگر نمایندگان حاضر در جلسه تشکر نموده و برای همه عزیزان آرزوی موفقیت کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی