[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیاده‌راه‌‌ها گسترش یابند، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
نایب رئیس شورای اسلامی شهر خواستار اتخاذ تدابیری از سوی مدیریت شهری برای جلوگیری از رشد فزاینده تورم شد.
محمدتقی تذروی در نطق پیش از دستورش در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پیاده‌راه‌های سلامت مسیرهایی با هدف حمل و نقل پیاده محور مبتنی بر فعالیت بدنی، تفریحی و تقویت ابعاد زیبایی‌شناسانه منظر شهری فراهم می‌آورند و منافع محیطی و اقتصادی را برای شهر به دنبال دارند.
او با اشاره به رایگان بودن اینگونه فضاها برای استفاده عموم مردم و استقبال از این فضاها اظهار داشت: با توجه به این موضوع توسعه این گونه فضاها، علاوه بر جنبه «کارکردی» و «زیست محیطی»، به ارتقای سلامت عمومی ساکنان شهر کمک قابل توجهی می‌نماید و امیدواریم شاهد توسعه روزافزون اینگونه فضاهای شهری باشیم.
وی در ادامه با اشاره به افزایش ترافیک و استفاده روزافزون سوخت‌های فسیلی در افزایش آلودگی شهر گفت: یکی از راه‌های کاهش این مشکلات تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه است. دوچرخه با مزایای منحصر به فرد مانند مقرون به صرفه بودن، عدم مصرف سوخت فسیلی، ایجاد ترافیک کمتر و عدم اثرات منفی بر محیط زیست بیش از پیش به عنوان مکمل سایر وسایل نقلیه مورد توجه قرار 
گرفته است.
تذروی گفت: در همین راستا پیشنهاد می‌شود شهرداری کلان‌شهر شیراز با بسترسازی مناسب و با هدف سلامت جسمی و روحی شهروندان و پیشگیری از آلودگی هوا زمینه را جهت تهیه و خرید دوچرخه‌های اقساطی فراهم آورد.
نایب رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به سخنان شهردار شیراز در نشست خبری مشترک و اعلام پیش بینی بودجه ۲۱هزار میلیارد تومانی گفت: این بودجه می‌تواند باعث افزایش تورم مضاعف گردد؛ لذا تقاضا داریم ترتیبی اتخاذ شود و شهروندان همانند سال 1401 متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین چون سهم خدمات و عوارض نگردند و این بودجه از منابعی غیر از جیب شهروندان 
پرداخت گردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی