[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

رونمایی از اولین ایمپلنت مغزی برای درمان افسردگی، روزنامه شیراز نوین

ایسنا/ یک «قرص دیجیتال» به اندازه یک سکه که زیر پوست قرار می‌گیرد و پالس‌های الکتریکی کوچک آزاد می‌کند، آزمایش‌های انسانی خود را آغاز کرده است.
 به نقل از دیلی‌میل، در حالی که شرکت نورالینک(Neuralink) ایلان ماسک انتظار دارد تا شش ماه دیگر بتواند آزمایشات انسانی خود را آغاز کند، یک شرکت نوروتک از دستگاهی رونمایی کرده که افسردگی را درمان می‌کند و اکنون در جمجمه اولین بیمار قرار گرفته است.
قرص دیجیتالی «Inner Cosmos» متشکل از دو بخش است. بخش اول الکترودی است که زیر پوست قرار می‌گیرد و بخش دوم یک «غلاف تجویزی» است که روی موهای کاربران می‌چسبد تا دستگاه را تغذیه کند. این ایمپلنت روزانه یک بار و به مدت ۱۵ دقیقه پالس‌های الکتریکی کوچکی را به ناحیه‌ای از مغز که تحت تأثیر افسردگی است یعنی قشر خلفی‌جانبی پیش‌پیشانی ارسال می‌کند. هنگامی که درمان انجام نمی‌شود، نیازی نیست که دستگاه خارجی روی سر باشد.
این بیمار تحت آزمایش بالینی از سنت لوئیز، میسوری، قرار است فناوری «Inner Cosmos» را به مدت یک سال آزمایش کند و این شرکت آزمایش انسانی دیگری را نیز قرار است ماه آینده آغاز کند.
ایمپلنت‌ها را برای درمان انواع مختلفی از ناهنجاری‌های مغزی می‌توان مورد استفاده قرار داد و شرکت‌های متعددی در حال رقابت هستند تا زودتر از سایرین محصولات خود را وارد بازار کنند.
شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک به تازگی تراشه‌ای را به نمایش گذاشته است که به یک میمون کمک می‌کند تا با استفاده از قدرت ذهنش جملات کاملی را تایپ کند.
شرکت «Synchron» آزمایش‌های انسانی کاشت ایمپلنت مغزی خود را در ماه ژوئیه آغاز کرد، که به کاربر اجازه می‌داد رایانه‌ را تنها با استفاده از قدرت فکر کنترل کند.
ایمپلنت مغزی «Stentrode» این شرکت، با اندازه‌ای مشابه یک گیره کاغذ، در شش بیمار نیویورکی و پیتسبورگی مبتلا به فلج شدید کاشته خواهد شد.
«Stentrode» به بیماران این امکان را می‌دهد که دستگاه‌های دیجیتال را فقط با فکر کردن کنترل کنند و به آن‌ها توانایی انجام کارهای روزانه از جمله ارسال پیامک، ایمیل و خرید آنلاین را می‌دهد.
مراکز تحقیقاتی همچنین در حال توسعه تراشه‌های مغزی هستند.
اعتقاد بر این است که بیمارستان «Southmead» در بریستول اولین بیمارستان در جهان است که دستگاهی برای معکوس کردن علائم پارکینسون در مغز بیماران قرار داده است.
با این حال، قرص دیجیتال «Inner cosmos» کوچک‌ترین و کم‌ تهاجمی‌ترین فناوری تا به امروز است و این شرکت غلاف خارجی آن را به شارژر اپل واچ تشبیه می‌کند.
کاشت این ایمپلنت در یک مرکز تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
هدف «Inner Cosmos» فاصله گرفتن از داروهای تجویزی و حرکت به سوی درمان‌های مؤثرتر است.
قرص دیجیتال «Inner Cosmos» توسط یک اپلیکیشن تلفن هوشمند پشتیبانی می‌شود که نمودارهای خلق و خو و افسردگی را نشان می‌دهد که می‌توان آن را با پزشک به اشتراک گذاشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی