[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

لیست خرید احتمالی تاپ فور فوتبال ایران نیازمندی‌ها جهت تصاحب جام، روزنامه شیراز نوین

چهار مدعی اصلی قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در نقل‌وانتقالات زمستانی، در صورت باز بودن پنجره‌شان نیاز به خرید بازیکنان جدید دارند.
به گزارش فوتبال 360، با پایان نیم‌فصل اول بیست‌ودومین دوره‌ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران (بدون احتساب دیدار آلومینیوم و گل‌گهر)، چهار تیم پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر و استقلال توانستند با ایجاد فاصله‌ای نسبتاً قابل توجه نشان دهند مدعیان اصلی برای قهرمانی در این فصل خواهند بود.
با این وجود هنوز نیمی ‌از بازی‌ها باقی مانده و پنجره‌ زمستانی در فوتبال ایران از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است، چرا که خیلی از تیم‌ها در ابتدای فصل با دقت و وسواس تیم‌های خود را به اصطلاح نمی‌بندند و همین مسائل باعث می‌شود تا شاهد تغییرات گسترده‌ای در پنجره‌ زمستانی باشیم، پنجره‌ای که ایرادات تیم‌ها در پست‌های مختلف را تا حد زیادی برطرف می‌کند. حال اگر پنجره‌های بسته شده‌ اکثریت قریب به اتفاق تیم‌های حاضر در مسابقات باز شود، احتمالاً جا‌به‌جایی‌های مهمی ‌طی روزهای آتی انجام می‌شود.
چهار تیم مذکور هم از این قاعده مستثنی نیستند. آن‌ها برای پیروزی در این ماراتن نفس‌گیر و نزدیک، نیاز به تقویت دارند، اما این تقویت در چه پست‌هایی و در چه مناطقی صورت خواهد گرفت؟
پرسپولیس
قهرمان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر بعد از جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا، مصدومیت‌های گاه‌‌و‌بی‌گاه شیخ دیاباته و ناآمادگی بازیکنانی چون مهدی عبدی و حامد پاکدل بیش از هر زمانی به جذب مهاجم نیاز دارد. حضور عیسی آل کثیرِ از مصدومیت ‌برگشته هم نمی‌تواند ضمانت خوبی برای ادامه‌ کار باشد. آن‌ها مدت‌هاست که با گزینه‌های داخلی و خارجی در مذاکره هستند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. علی علیپور، شهاب زاهدی، شهریار مغانلو و ... در صدر لیست پرسپولیس بودند و شاید هنوز هم باشند.
دیگر پستی که یحیی گل‌محمدی در آن به دنبال خرید بازیکن است، پست دفاع چپ است. محمدمهدی احمدی نتوانست انتظارات یحیی را برآورده کند و او در این فصل اکثراً با علی نعمتی و در برخی بازی‌ها با وحید امیری به میدان رفت. شنیده می‌شود که میلاد محمدی و امید نورافکن هم در لیست پرسپولیس حضور دارند و باید دید تکلیف این پست چه خواهد شد. همچنین اگر بازیکنی در خط میانی از جمع پرسپولیسی‌ها جدا شود، ممکن است یک بازیکن در خط میانی هم به این تیم بپیوندد اما اولویت، استخدام یک مهاجم و یک مدافع چپ خواهد بود.
سپاهان
سپاهان هم برای اینکه بتواند در نیم‌فصل دوم در کورس قهرمانی باقی بماند، نیاز به جذب 2 بازیکن دارد. ژوزه مورایس از ابتدای فصل متوجه شد که شهریار مغانلو در خط حمله نیاز به یک رقیب دارد. عیسی مرادی در چند هفته این نقش را بازی کرد اما به جز یک بازی، دیگر به توفیقی دست پیدا نکرد. شهریار در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول و در جام حذفی خوش درخشید اما بازهم به نظر می‌رسد باید یک بازیکن در این پست به خدمت گرفته شود.
در سمت راست خط دفاعی هم چنین کمبودی وجود دارد. رضاییان یکی از بازیکنان مورد اعتماد مورایس در نیم‌فصل نخست بود و در اکثر دقایق، حاضر در زمین بود. این بازیکن 32 ساله اما نیاز دارد در نیم‌فصل دوم بیشتر استراحت کند و یک جانشین داشته باشد. احتمالاً جذب یک مدافع راست در دستور کار طلایی‌پوشان قرار می‌گیرد. جدایی بازیکنانی مثل مانوئل فرناندز هم می‌تواند به خرید یک بازیکن خارجی منتج شود.
استقلال
محمد حسینی و کاوه رضایی، 2 بازیکنی هستند که این روزها نام‌شان حول‌وحوش تیم فوتبال استقلال شنیده می‌شود اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. آبی‌ها علی‌رغم مصدومیت یکی 2 بازیکن در پست دفاع، به نظر می‌رسد که در این خط مشکلی از این بابت نداشته باشند.
مهمترین نیازمندی ساپینتو جذب یک‌ هافبک بازی‌ساز است. آن‌ها به شدت از ابتدای فصل با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مذاکرات با یک ‌هافبک خارجی در جریان است. دیگر خرید احتمالی آبی‌پوشان در خط حمله خواهد بود. مهاجمان این تیم آمار ضعیفی در این فصل داشته‌اند و احتمال دارد یکی از آن‌ها این تیم را ترک کرده و جای خود را به بازیکنی جدید بدهد.
گل گهر
سیرجانی‌ها در پنجره‌ زمستانی احتمالاً بیشتر، برخوردی واکنشی خواهند داشت، یعنی اگر بازیکنی جدا شود آن‌ها دست به جذب بازیکن می‌زنند. محسن فروزان با امیر قلعه‌نویی در اواخر نیم‌فصل اول به مشکل خورد و شایعه‌ اخراجش از تیم هم مطرح شد. اگر این دروازه‌بان باتجربه در نقل‌و‌انتقالات زمستانی به فروش برسد، شاهد جذب یک گلر برای تیم تیره‌پوش سیرجانی خواهیم بود.
رضا شکاری و محمد خدابنده‌لو مورد توجه یکی 2 تیم لیگ برتری هستند و خروج آن‌ها هم منجر به جذب‌ هافبک تهاجمی ‌برای تیم امیر قلعه‌نویی خواهد شد. امین قاسمی‌نژاد هم تمایل به جدایی دارد و احتمالاً گل‌گهر را ترک می‌کند.
شاید تنها پستی که ممکن است نماینده‌ استان کرمان حتی در صورت عدم خروجی، در آن خرید داشته باشد، پست دفاع چپ باشد، پستی که با رفتن میلاد زکی‌پور نتوانست یک گزینه‌ ایدئال را به خود ببیند؛ اتفاقی که در پست سعید صادقی هم به وقوع پیوست و بازیکنان جانشین وینگر کنونی پرسپولیس، نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.
با همه‌ این تفاسیر ماجرای نقل‌وانتقالات در فوتبال ایران به غیر قابل پیش‌بینی‌ترین شکل ممکن پیش می‌رود و ممکن است مثال‌های نقض زیادی در مقایسه با نکاتی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شد به وقوع بپیوندد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی