[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کوچک‌ترین شهر دنیا که فقط ۲ خیابان دارد، روزنامه شیراز نوین

دانستن ترین‌ها در جهان جزو جذاب‌ترین دانستنی‌ها می‌باشد. در ‌این قسمت می‌توانید کوچک‌ترین شهر دنیا که فقط 2 خیابان دارد را بشناسید.
به گزارش نمناک، در میان لیست ترین‌های جهان، عنوان کوچک‌ترین شهر جهان برای بسیاری از مخاطبان جالب توجه است. شهری با تنها 2 خیابان و 3 ردیف خانه مسکونی که در ‌این بخش از سرگرمی ‌نمناک با آن آشنا خواهید شد.
شهر قرون وسطایی هوم در بالای تپه‌ای واقع در مرکز ‌ایستریا، با فاصله تقریباً 2.5 ساعت رانندگی از شهر زاگرب، پایتخت کرواسی، کوچک‌ترین شهر جهان است. ‌این شهر بین 20 تا 30 نفر را در خود جای داده است (21 نفر طبق سرشماری ملی 2011 و 27 نفر تا سال 2021).
منشأ آن در‌هاله‌ای از رمز و راز پنهان است، اما اولین نشانه آن در اسناد تاریخی به سال 1102 باز می‌گردد، زمانی که آن را چولم نامیدند. یک ناقوس و برج دیده‌بانی در سال 1552 به عنوان بخشی از دفاع شهر ساخته شد و نگهبانان و خانواده‌هایشان شروع به نقل مکان کردند، اما شهر هرگز در طول قرن‌ها توسعه پیدا نکرد و حتی امروز نیز از سه ردیف خانه‌های منظم قرون وسطایی و دو خیابان تشکیل شده است.
با اندازه تنها 100 متر طول و 30 متر عرض، به راحتی می‌توان فهمید که چرا ‌هوم کوچک‌ترین شهر جهان در نظر گرفته می‌شود. چیزی که چندان واضح نیست ‌این است که چرا به عنوان یک روستا طبقه بندی نشده است؛ به هر حال، روستاهای بسیار کوچک‌تر از ‌این شهر نیز وجود دارد.
شهرت «کوچک‌ترین شهر جهان» برای ‌هوم شگفت‌انگیز بوده است و امروزه گردشگری به عنوان یکی از دو منبع اصلی درآمد مردم محلی آن، در کنار کشاورزی به حساب می‌آید. به دلیل کوچکی ‌این مکان چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد، اما مردم محلی تمام تلاش خود را می‌کنند تا از بازدیدکنندگان و توریست‌ها استقبال کنند.
هوم، سال‌ها پیش توسط یک حصار سنگی کوچک در قرون وسطی برای محافظت از شهر در برابر حملات راهزنان ساخته شده بود، احاطه شده بود و سال‌هاست به دلیل حفظ ظاهر تاریخی آن، تغییر چندانی نداشته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی