[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فرماندار گراش: مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند، روزنامه شیراز نوین

فرماندار گراش: 
مردم هشدارهای هواشناسی
را جدی بگیرند

فرماندار گراش با توجه به اعلام هشدارها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نسبت به وقوع احتمالی سیلاب در مناطق جنوب فارس و این شهرستان، بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مدیریت بحران و کاهش خطرات ناشی از بارش‌های سیل آسا تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، محمود طاهرزاده با اشاره به صدور هشدار از سوی سازمان هواشناسی فارس اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از سوی اداره کل هواشناسی استان فارس اعلام شده است، روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ دی ماه وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی شده است که احتمالاً شاهد جاری شدن رواناب، آب‌گرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خواهیم بود. 
وی با بیان اینکه مردم گراش هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند، تصریح کرد: دستورالعمل‌های لازم توسط ستاد مدیریت بحران استان به شهرستان‌ها ابلاغ و در شهرستان گراش نیز جلسات ستاد هماهنگی مدیریت بحران برگزار و موارد مختلف به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. رئیس ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گراش با تأکید بر اینکه مدیران از ظرفیت بخش خصوصی و توان مردمی در مهار حادثه و کاهش آن استفاده کامل کنند و همه نقاط حادثه‌خیز را شناسایی کنند و در رفع مشکلات آن گام بردارند، افزود: همه ادارات و نهاد‌های عضو ستاد مدیریت بحران تجهیزات و امکانات موجود خود را ارزیابی و بررسی کنند و مورد بازدید قرار دهند. طاهرزاده اضافه کرد: نیاز است که بخش خصوصی و شرکت‌های مستقر و فعال در این شهرستان در صورت اعلام نیاز ستاد بحران، همکاری لازم داشته باشند.
فرماندار گراش گفت: اطلاع‌رسانی لازم و مستمر در شهر و روستاهای سطح شهرستان باید انجام شود و شهرداری‌ها و دهیاران هم برای جلوگیری از هرگونه حادثه و آب‌گرفتگی اقدام به پاک‌سازی کانال دفع آب‌های سطحی، مسیل‌ها، آبراهه‌ها و دهانه‌های پل‌ها کنند. رئیس ستاد بحران شهرستان گراش همچنین گفت: تمامی مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران شهرستان تا اطلاع بعدی لغو است و دستگاه‌های مربوطه با پشتیبانی ادارات استانی خود آمادگی کامل برای مقابله با بحران پیش رو را داشته باشند.
فرماندار گراش با اشاره به اینکه شهروندان از حضور در تفرجگاه‌ها و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها به طور جد پرهیز کنند، افزود: مردم با رعایت اصول ایمنی به دستگاه‌های امدادگر و خدمات‌رسان کمک کنند و از صعود به ارتفاعات، پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و شکننده، حضور در تفرجگاه‌ها، اتراق در بستر رودخانه‌ها و عبور از حاشیه مسیل‌ها پرهیز کنند.
وی گفت: دامداران از چرای دام‌ها در مناطق خطرآفرین و مسیر رودخانه‌ها طی این چند روز خودداری کرده و از اکنون علوفه موردنظر را در محل نگهداری دام خود ذخیره داشته باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی