[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دادستان کل کشور: بنا نیست با مسئله حجاب صرفاً برخورد قضایی شود، روزنامه شیراز نوین

منتظری با بیان اینکه کشف حجاب به موجب قانون جرم است، گفت: البته بنا نیست با مسئله حجاب صرفاً برخورد قضایی صورت گیرد و باید مسئله بنیادین حجاب را از لحاظ فرهنگی و اخلاقی مورد توجه قرار داد. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری، صبح دیروز (۲۷ دی‌ماه) در نشست «تبیین نقش زن در جامعه اسلامی» که در سالن اجتماعات دادستانی کل کشور برگزار شد، بیان کرد: هر سال در یک جمع دوستانه از عزیزانی که به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند، یاد کرده و تقدیر می‌کنیم که امسال این مراسم با ایام میلاد حضرت فاطمه(س) همراه شد.
دادستان کل کشور در ادامه به نقش و جایگاه حضرت زهرا(س) در تحکیم مبانی اسلام اشاره کرده و با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود سرمشقی برای زنان جهان گردیده است، عنوان کرد: این حضرت الگوی کاملی برای زنان در تربیت فرزند، خانه داری، همسرداری و مسائل اجتماعی و ولایت‌مداری می‌باشد. وی افزود: فاطمه زهرا(س) در طول ایام پس از رحلت حضرت محمد(ص) توانست نمونه کامل یک انسان ولایت‌مدار و پیرو ولایت را نشان دهد. حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) الگوی زنی است که خود را در پرده حجاب و عفاف مستور می‌دارد، گفت: غرب امروز دنبال غلبه دادن فرهنگ منحوس خود به جهان اسلام است و البته این اقدام را از دوران آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران شروع کردند و دنبال این بودند که حجاب و عفاف زنان را بگیرند.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در دنیای غرب زنان به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند، تصریح کرد: غرب نمی‌تواند جایگاه والای زن در کشور اسلامی‌مان را ببیند و بنابراین به دنبال منحرف کردن شأن و شخصیت والای زنان ایران زمین است. وی گفت: با مقایسه ارقام و آمار دقیق تعداد زنان شاغل در عرصه‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب شاهد هستیم که بانوان ما در ارتقا و توسعه نظام جمهوری اسلامی و بالندگی آن نقش مؤثری دارند و غرب دنبال سیاه نمایی از وضعیت زنان ما تحت عنوان آزادی است. دادستان کل کشور توضیح داد: البته بنا نیست با مسئله حجاب صرفاً برخورد قضایی صورت گیرد و اعتقادمان بر این است که مسئله بنیادین حجاب را از لحاظ فرهنگی و اخلاقی باید مورد توجه قرار داد. وی با اشاره به اینکه مسئله حجاب به خانواده و تربیت نسل‌های آنان برمی‌گردد، افزود: غربی‌ها از بی‌حجابی و روابط آزاد زن و مرد چه نتیجه‌ای جز از بین رفتن کانون خانواده و از بین رفتن جایگاه انسانی گرفته‌اند؟ اخلاق انسانی اقتضا می‌کند برای روابط بین زن و مرد یک سری قواعد و چهارچوب‌هایی تبیین شود؛ اگر اصالت خانواده را بخواهیم باید این حریم را حفظ کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: باید برای دختران جوان و خانم‌ها این مسائل تبیین شود که اگر پیشرفت‌های مختلف علمی و همه‌جانبه، بقای نسل، حفظ هویت و شأن و کرامت انسانی و اصالت خانوادگی می‌خواهیم، باید یک خانواده در یک چهارچوب درست تشکیل شود. دادستان کل کشور اضافه کرد: اعتقاد داریم قبل از برخورد قضایی با خانمی که کشف حجاب می‌کند، لازم است مسائل برای او تبیین شود. قطعاً تبادل نظر و اطلاع رسانی درست در مقوله حجاب لازم و کارساز خواهد بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی