[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

تعریف مسکن ویلایی در نهضت ملی ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد که از ۲۴۰هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن سهمیه این استان، بیش از ۱.۵ درصد به شکل ویلایی احداث خواهد شد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین، محمودرضا طالبان گفت: از کل ۴میلیون واحد مسکونی وعده شده در طرح نهضت ملی مسکن، ۲۴۰هزار واحد سهمیه استان فارس تعیین شده که در این بین قرار است ۴هزار واحد به شکل ویلایی احداث شود. مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ۴۲۰هزار متفاضی این طرح در استان اقدام به ثبت نام کرده‌اند که پس از پالایش نهایی، ١٤٢هزار واحد ویژه خانوارهای مشمول این طرح احداث خواهد شد. او با بیان این مطلب که فارس پس از پالایش نهایی ١٠ درصد از مجموع کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده است و از این حیث رتبه اول را در کشور دارد، گفت: از مجموع ١٤٢هزار واحد پیش‌بینی شده در فارس، ٧٥هزار واحد مربوط به شیراز، ٣٢هزار واحد مربوط به شهرهای بالای یکصدهزار نفر جمعیت (مرودشت، فسا و جهرم) و ٣٥هزار واحد هم مربوط به شهرهای زیر یکصدهزار نفر جمعیت است.
طالبان ادامه داد: اخیراً با دستور رئیس جهمور، برای شهرهای زیر ٥٠هزار نفر جمعیت ساخت واحدهای ۲طبقه ۲واحدی و برای شهرهای بین ٥٠ تا ١٠٠هزار نفر جمعیت نیز دوطبقه‌ای ٤واحدی پیش‌بینی شده است. همچنین برای شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت واحدهای تا هشت طبقه ساخته می‌شود.
او خاطرنشان کرد: مقرر شده در همه شهرهایی که زمین به میزان مورد نیاز وجود دارد، ویلاسازی به قطعات ٢٥٠ تا ٢٧٠ مترمربعی انجام شود؛ بنابراین تاکنون حدود ٤هزار واحد به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت ٢٠هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در فارس آغاز شده که طی هفته گذشته و با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ عملیات اجرایی بیش از ٤٠هزار واحد دیگر به زمین زده شد.
طالبان همچنین با بیان اینکه بیش از ۳۷۰۰ هکتار زمین برای ساخت ۱۳۰هزار واحد مسکونی در استان فارس تأمین شده است، خاطرنشان کرد که استان فارس مقام اول تأمین زمین برای نهضت ملی در کشور را دارد. او ادامه داد: به جز ۴ شهری که به دلیل تعداد زیاد ثبت‌‌نام‌کنندگان و کمبود زمین مجبور به آپارتمان سازی شدیم، در اکثر شهرهای استان طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی یک‌طبقه و دوطبقه در حال اجراست. وی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن به دلیل توجه به نوع زندگی در مناطقی که نیاز به ساخت و ساز ویلایی است که اکثر شهرستان‌های استان فارس از این مزیت مستثنا نیستند، از مابقی طرح‌های مسکن دولتی متمایز است.
دبیر شورای مسکن استان فارس اضافه کرد: در شهر شیراز و صدرا تاکنون بیش از ۳۳هزار متقاضی به پروژه‌ها متصل شده‌ و پیامک واریز وجه برای آنان ارسال شده یا در حال ارسال است. طالبان گفت: متقاضیانی که پیامک واریز وجه دریافت کرده‌اند، توجه داشته باشند که در مدت زمان در نظر گرفته شده، مبلغ تعیین شده را واریز کنند؛ چون در غیر این صورت رد درخواست می‌شوند و نفرات دیگر جایگزین آنها می‌شوند. مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در آبان‌ماه ۱۴۰۱ بیش از ۲۱هزار و ۴۵۰ متر زمین از اراضی ملی استان به ارزش ۴۵۶میلیارد ریال را به بیت المال بازگرداند. طالبان همچنین از اجرای ۱ حکم قضایی و آزادسازی ۴۲۵۵هزار مترمربع زمین به ارزش ۴۳میلیارد ریال، خبر داد و گفت: مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی