[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مهار سیلاب با طرح برکات، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز از دغدغه جدی مدیریت شهری نسبت به مسائل محیط زیستی خبر داد. مظفری در حاشیه همایش روز هوای پاک، با اشاره به برخی از اقداماتی که در راستای بهبود محیط زیست انجام شده، اظهار کرد: اجرای طرح برکات در راستای آبخیزداری ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز مهم ترین اقدام ما در حوزه حفظ محیط زیست و هوای پاک است که نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد. مظفری با اشاره به طرح کمربند سبز، گفت: اجرای طرح کمربند سبز و طرح برکات در ارتفاعات شهر شیراز نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها، رواناب‌ها و فرسایش خاک دارد و از سوی دیگر در تلاش هستیم تا برخی از قسمت‌های ارتفاعات شهر شیراز تبدیل به فضاهای سبز شهری در دسترس تبدیل شود.
وی با بیان اینکه پوشش گیاهی ارتفاعات از گونه‌های گیاهی کم آب بر و گل‌های معطر است، افزود: تقویت پوشش گیاهی و حفظ سفره‌های آب‌های زیرزمینی در حفظ گونه‌های جانوری نیز اثرگذار است و با اجرای این طرح شاهد محیط زیستی سالم خواهیم بود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: طرح احداث پارک محیط زیست در اداره کل محیط زیست استان تأیید شده است و در سال آینده عملیات اجرایی این پارک آغاز می‌گردد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی