[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رشد جمعیت منفی است ، روزنامه شیراز نوین

با روند فعلی، جمعیت ما ظرف ٢٠ سال آینده با سالمندی مواجه می‌شود؛ در حالی‌که جامعه مولد به جمعیت جوان برای پیشرفت، صنعت و آبادانی نیاز دارد. به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس در آیین تجلیل از بانوان شاغل در این اداره کل که به مناسبت بزرگداشت مقام زن برگزار شد، بیان کرد: معتقدم که بانوان در فضای اداری مقیدتر هستند و مسئولیت‌هایی که به آنها واگذار می‌شود را به بهترین نحو مدیریت می‌کنند.
وی در این جلسه به مباحث مربوط به جوانی جمعیت و ‌قوانین و مقرراتی در این خصوص وضع شده، اشاره کرد و افزود: رشد جمعیت در کشور به سمت منفی می‌رود و کارگزاران نظام به خوبی در این مسئله ورود کرده‌اند.
طالبان با تصریح بر اینکه امروز جامعه دچار کمبود نیروی جوان شده، تأکید کرد که اگر امروز این مسئله جدی گرفته نشود، با کشور پیری مواجه خواهیم شد و لذا این مهم یک هشدار برای جامعه است و ما را دچار چالش می‌کند.
او در این جلسه به مسکن دار شدن خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، اشاره و‌ ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد افزایش جمعیت جوان در کشور باشیم.
بنا بر این گزارش، در پایان این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اهدای لوح و هدیه از بانوان شاغل در این اداره کل 
تجلیل کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی