[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عوارض استفاده از ظروف تفلون خط و خش دار، روزنامه شیراز نوین

تحقیقات جدیدی که روی ظروف تفلون خش دار انجام شده است خبر از خطر بسیار جدی می‌دهد که استفاده از ‌این ظروف تفلون عوارض هولناکی به وجود خواهد آورد.
به گزارش نمناک، قطعاً هیچ کدام از شما نیستید که از ظروف تفلون در منزل‌تان استفاده نکنید؛ اما باید بدانید که سطوح این ظروف بسیار حساس هستند و زمانی که شما مدت زمان طولانی آن‌ها را استفاده کرده و زیاد بشویید، کاملاً طبیعی است که روی تفلون خط بیفتد و آیا می‌دانستید که استفاده از ظروف تفلون خط و خش دار چه خطراتی را به همراه دارد؟ در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک ‌این خطرات را برایتان خواهیم گفت.
مطالعات در ‌این زمینه به چه نتایجی رسیده است؟
همه افرادی که از ظروف تفلون استفاده کرده‌‌اند، شاهد خطوط روی آن بوده‌اند. قابلمه تفلون یک وسیله مناسب برای آشپزی است که مانع از چسبیدن مواد غذایی به کف قابلمه یا ماهیتابه می‌شود و به خاطر همین طرفداران زیادی دارد؛ اما دانشگاه آکسفورد در ‌این باره تحقیقاتی انجام داده و به ‌این نتیجه رسیده‌اند که اجزای پلاستیکی داخل تفلون نسبت به پلاستیک‌های دیگر خطرناک‌تر است؛ حتی اگر یک خش روی تفلون بیفتد، بیش از 9000 ذره پلاستیکی از آن آزاد می‌شود و ‌این توسط تصاویری به ثبت رسیده است و ‌این موضوع را کاملاً تأیید می‌کند. در واقع مواد شیمیایی از آن آزاد می‌شود که خطرات زیادی برای بدن دارد و علت هم وجود ماده‌ای به‌نام PFAS است.
خطرات احتمالی PFAS
طبق تحقیقات سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها،‌ این ماده که در بعضی از قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها، لباس، لوازم خانه و بسته بندی مواد غذایی وجود دارد؛ به عنوان یک پوشش در پلاستیک‌ها است و در برابر چیز‌هایی مثل گرما، آب و چربی مقاومت می‌کند و بدن را در معرض خطر قرار می‌دهد که خطرات آن شامل فشار خون بالا در خانم‌های باردار، افزایش سطح کلسترول و تغییرات کبد و گاهی اوقات کاهش تأثیر واکسن در کودکان است؛ البته هنوز اطلاعات در ‌این مورد کافی نیست اما شما به اندازه کافی متوجه شده‌اید که زمان آن رسیده تا ظروف تفلونی که خط و خش افتاده‌اند را کنار بگذارید و تا حد امکان از آن استفاده نکنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی