[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

خمیر نان جادویی، روزنامه شیراز نوین

 زمان آماده‌سازی: 20 دقیقه

 مواد لازم
آرد: 3 پیمانه
خمیر مایه: 3 قاشق چای‌خوری
تخم مرغ: 1 عدد
شیر یا آب: 1 پیمانه
روغن: 6 قاشق غذاخوری
نمک: 1 قاشق چای‌خوری
شکر: 4 قاشق چای‌خوری

درست کردن خمیر یکی از سخت‌ترین و البته جذاب‌ترین بخش‌های آشپزی است. شاید فکر کنید تهیه غذاهای خمیری مثل پیتزا و پیراشکی و همین طور انواع نان در خانه کار هر کسی نیست، اما با خمیر جادویی هر کسی می‌تواند ‌این غذاها را در خانه درست کند.کافی است یک بار‌ این خمیر همه کاره را درست کنید تا به آن ‌ایمان بیاورید! لازم نیست هر بار که هوس پیراشکی کردید خمیر درست کنید. یک بار خمیر را درست کنید و آن را در سایزهای مناسب فریز کنید. به ‌این ترتیب هر وقت اراده کنید خمیر جادویی پیتزا و پیراشکی آماده است تا کار شما را در آشپزخانه راه بیاندازد.

 طرز تهیه 
 مرحله اول
اولین مرحله از تهیه خمیر جادویی عمل آوردن خمیر مایه است. خمیر مایه، شیر ولرم (شیر گرمی‌که دست را نسوزاند) و 1 قاشق چای‌خوری شکر را داخل کاسه‌ای بریزید و مخلوط کنید. سپس 5 - 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند (کف کند).

 مرحله دوم
تخم مرغ، باقی مانده شکر، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند. خمیر مایه را با چند قاشق آرد مخلوط و به مواد تخم مرغی اضافه کنید. کمی ‌هم بزنید تا مواد ترکیب شوند، سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
 مرحله سوم
پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود. روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید. خمیر را 10 دقیقه ورز دهید (مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید). آن قدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به‌دست بیاید.
 مرحله چهارم
داخل کاسه‌ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید. روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی‌1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود. پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.

نگهداری خمیر جادویی
این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است.  بافت و ماندگاری خوبی دارد و می‌توانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری‌اش کنید.

 نکات کلیدی
 خمیر جادویی بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها، پیراشکی گوشت، کلوچه، نان صبحانه، نان شکم پر، پیتزا و … است.
 حتی می‌توانید ‌این خمیر را در روغن سرخ کنید.
 در واقع‌این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی