[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

صعود به منطقه صعود با تعویض‌های طلایی، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش 
بعد از ظهر دیروز، روی زمین چمن بسیار نامناسب و بدرنگ ورزشگاه حافظیه، نخستین بازی نماینده شیراز در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ یک برگزار شد.
عدم حضور علی آل کثیر در خط حمله و یوسف بهزادی در درون دروازه که جای خود را به فرزاد طیبی‌پور داده بود و همچنین بازگشت احمدرضا زنده روح و محمدحسین خسروی به ترکیب اصلی فجر، از نکات قابل ذکر ترکیب فجرشهیدسپاسی در ابتدای بازی بود.
ترکیب فجرشهید سپاسی: فرزاد طیبی‌پور، حمید ملکی، رسول بهاروندی، محمدرضا خدری، محمد آژیر، سعید زارع، محمدحسین خسروی، احمدرضا زنده روح، داوود رجبی، ابوالفضل بابایی و حسین مهربان.
حضور سه بازیکن سابق تیم‌های شیرازی نیز از نکات جالب ترکیب ون پارس بود. محمد امینی و ابوذر صفرزاده بازیکنان سابق فجرشهیدسپاسی و علی آزادمنش بازیکن سابق قشقایی، در ترکیب نماینده اصفهان به میدان رفتند.
ترکیب ون پارس نقش جهان اصفهان: احمد مهرابی، محمدرضا شیرزادی، ‌ایمان کیانی، میثم جودکی، محمدامین کاویانی، محمد امینی، علی آزادمنش، پوریا قشلاقی، حسین فلاحیان، ابوذر صفرزاده و رضا حبیب زاده.
تیم داوری مسابقه: مجتبی افرا، ابراهیم نیکنام، مهرداد مختاری، روح الله پناهی - ناظر داوری: اسماعیل آمری.
در دومین دقیقه بازی، پاس رو به عقب علی آزادمنش مدافع ون پارس به دروازه‌بان ‌این تیم و دخالت داوود رجبی مهاجم فجر باعث شد تا دروازه‌بان به اشتباه افتاده و توپ را با دست، جمع کند. داور دستور به ضربه آزاد غیرمستقیم در منطقه‌ای عالی در محوطه جریمه ون پارس داد اما رسول بهاروندی از ‌این موقعیت خوب استفاده نکرد و فرصت طلایی فجری‌ها برای زدن یک گل زودهنگام، از دست رفت.
در دقیقه 10 نخستین موقعیت خطرناک ون پارس روی دروازه فجر شکل گرفت. پرتاب اوت علی آزادمنش درون محوطه جریمه فجر به ابوذر صفرزاده رسید و او با ضربه‌ای ناگهانی دروازه را هدف قرار داد. ضربه زمینی او پس از برخورد به پای مدافع فجر، تغییر مسیر داد و می‌رفت وارد دروازه شود که واکنش طیبی‌پور، توپ را به کرنر فرستاد.
در دقیقه 16 فجر تا آستانه فروپاشی دروازه حریف پیش رفت. ارسال احمدرضا زنده روح از روی یک ضربه‌ ایستگاهی، با ضربه سر محمد آژیر همراه شد و توپ به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه احمد مهرابی به بیرون رفت.
دو دقیقه بعد روی ارسال زیبای علی آزادمنش، موقعیت خطرناکی برای سرخپوشان میهمان به وجود آمد اما مهاجم ون پارس به توپ نرسید. آزادمنش در تیم قشقایی بارها با چنین ارسال‌هایی پایه گذار گل‌های تیمش شده بود.
بعد از ‌این چند موقعیت، بازی دچار افت محسوسی شد، به طوری که تا دقیقه 34 هیچ خطری دروازه‌ها را تهدید نکرد. در ‌این دقیقه هم حسین مهربان موقعیتی نصفه و نیمه را روی دروازه میهمان ‌ایجاد کرد که محمدرضا شیرزادی مدافع ون پارس، توپ را برگشت داد.
مهربان در دقیقه 42 دچار مصدومیتی شد که باعث وقفه‌ای دو دقیقه‌ای در بازی شد اما در پایان 45 دقیقه نیمه نخست، تنها یک دقیقه وقت اضافه توسط داور چهارم اعلام شد که در‌ این 60 ثانیه نیز هیچ اتفاق خاصی رخ نداد و سوت پایان ‌این نیمه با تساوی بدون گل به صدا در آمد. در حالی که تعداد اندکی تماشاگر به صورت پراکنده روی سکوهای سرد حافظیه حضور داشتند اما دریغ از یک تشویق دسته جمعی و درست و حسابی!
در پایان نیمه نخست دیدارهای هم‌زمان، تنها دو گل به ثمر رسید. استقلال ملاثانی دروازه تیم هم استانی یعنی خلیج فارس ماهشهر را گشود و دریای بابل هم موفق شد دروازه سایپا را باز کند. چند هفته پیش که فجرشهیدسپاسی در رده دوم جدول قرار داشت، تیم پایین جدولی دریا موفق شد زردپوشان شیرازی را سه بر صفر شکست دهد و اگر دیروز هم پیروزی مقابل سایپای رده دومی‌ را حفظ می‌کرد، می‌توانست به عنوان غول کش مسابقات، نام خود را سر زبان‌ها بیاندازد.
اما دو اتفاق جالب دیگر هم در شروع دیدارهای دیروز رخ داد. بازیکنان خوشه طلایی ساوه در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود از باشگاه، حاضر نشدند برابر تیم صدرنشین شمس آذر قزوین به میدان بروند، تصمیمی‌که می‌تواند عواقب سختی برای نماینده استان مرکزی در پی داشته باشد و باعث بروز حواشی و حرف و حدیث‌های فراوانی نیز خواهد شد.
همچنین دیدار تیم‌های شهرداری آستارا و مس شهربابک، با تأخیری چهل دقیقه‌ای مواجه شد. دلیل ‌این تأخیر، فرودآمدن هلی کوپتر حامل مسئولان استان گیلان در زمین چمن ورزشگاه محل برگزاری مسابقه(ورزشگاه وحدت آستارا) عنوان شد که برای افتتاح خط ریلی راه آهن، عازم آستارا شده بودند.
مهدی رجب‌زاده نخستین تعویض را بین دو نیمه انجام داد و محسن سیفی بازیکن جدید تیمش را وارد ترکیب کرد. 
اولین موقعیت بازی در نیمه دوم، برای میهمان ‌ایجاد شد اما پوریا قشلاقی در دقیقه 50 نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند و ضربه او با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دو دقیقه بعد، به نظر می‌رسید فجر صاحب یک ضربه پنالتی شود. مدافع ون پارس به وضوح و از پشت، ابوالفضل بابایی را در محوطه جریمه سرنگون کرد اما داور بلافاصله کارت زرد را به دلیل تمارض، به بابایی نشان داد. با ‌این وجود، مهاجم شماره 11 فجری‌ها هیچ اعتراضی به‌ این تصمیم مجتبی افرا نداشت.
دومین تعویض فجر، ورود علی آل کثیر بهترین گلزن ‌این تیم به زمین مسابقه بود. در دقیقه 57 موقعیت دیگری نصیب فجر شد اما ضربات ابوالفضل بابایی و محسن سیفی راهی به چارچوب دروازه تیم اصفهانی پیدا نکرد.
در دقیقه 68 رجب زاده سه تعویض باقی مانده خود را هم انجام داد تا بلکه تغییری در شرایط بازی به وجود آورده و از هدر رفتن دو امتیاز حساس خانگی جلوگیری کند. برهان عابد، سعید ‌ایران خواه و رضا خانی بازیکنانی بودند که در دقایق باقی مانده در ترکیب فجر قرار گرفتند. سرمربی ون پارس هم دست به تعویض زد و یکی دیگر از بازیکنان سابق فجرشهیدسپاسی به نام بهرام احمدی را به بازی آورد.
در دقیقه 76 بالاخره گل به ثمر رسید و فجر با همکاری دو بازیکن تعویضی، دروازه ون پارس را فرو ریخت. پاس در عمق رضا خانی پشت مدافعان به محسن سیفی رسید و او هم با یک ضربه دقیق و زمینی، توپ را وارد دروازه میهمان کرد. بدین ترتیب مهاجم شمالی فجری‌ها در نخستین بازی خود برای ‌این تیم، موفق شد گل مهمی ‌به ثمر برساند و شروعی رؤیایی داشته باشد.
در دقیقه 82 با مصدومیت محمد امینی، یکی دیگر از بازیکنان سابق تیم‌های شیرازی نیز برای نماینده اصفهان وارد زمین شد.‌ ایمان شوریابی بازیکن بلندقامت و پیشین تیم‌های برق جدید فارس و فجرشهیدسپاسی، به بازی آمد تا بلکه بتواند روند بازی را به نفع تیمش تغییر دهد.
در دقیقه 84 موقعیت مناسبی از روی ضربه ‌ایستگاهی برای سرخپوشان به دست آمد اما ضربه علی آزادمنش، کیفیت مناسبی نداشت و با برخورد به دیوار دفاعی زردپوشان، برگشت داده شد. یک دقیقه بعد دوباره‌ این تیم صاحب ضربه آزاد شد و ‌این بار ارسال آزادمنش، دروازه‌بان فجر را به اشتباه انداخت. توپ از دست فرزاد طیبی‌پور رها شد اما بازیکنان ون پارس نتوانستند ضربه‌ای به چارچوب دروازه میزبان وارد کنند.
در دقیقه 86 اشتباه فاحش کمک داور مسابقه باعث از دست رفتن یک موقعیت عالی برای فجر شد. پاس علی آل کثیر پشت مدافعان به محسن سیفی رسید و در حالی که سیفی از پشت مدافعان حرکت کرده بود، کمک داور به اشتباه بازی را متوقف کرد و موقعیت طلایی برای گل دوم از دست رفت.
در دقیقه 90 داور چهارم 6 دقیقه وقت تلف شده را برای نیمه دوم اعلام کرد که در اولین دقیقه، علی آل کثیر می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما توپ از پای او جدا شد و دروازه‌بان ون پارس زودتر به توپ رسید.
در دقیقه 94 موقعیت خوبی نصیب ون پارس شد اما تعلل مهاجم ‌این تیم مانع از فروپاشی دروازه زردپوشان شد.
در نهایت ‌این مسابقه با پیروزی یک بر صفر فجر به پایان رسید تا نماینده شیراز با 29 امتیاز و با توجه به شکست سایپا در بازی هم‌زمان، به رتبه دوم جدول رده بندی صعود کند، رتبه‌ای که حفظ آن تا پایان فصل، منجر به صعود به لیگ برتر خواهد شد.
دیدار حساس تیم‌های مدعی پارس جنوبی جم و خیبر خرم آباد نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید که ‌این هم نتیجه‌ای خوب برای شاگردان رجب زاده بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی