[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سپاه قلب مسلمانان است ، روزنامه شیراز نوین

 نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به اقدام برخی کشورهای اروپایی در تهیه پیش‌نویس برای تروریستی نامیدن سپاه، گفت: آنها با این کار خود نتیجه ای جز کوچک کردن خودشان در چشم مسلمانان نخواهند دید. به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: سپاه پاسداران ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد و کارش دفاع از اسلام و پیشبرد اهداف دین است و دشمنان با زدن حرف‌های نامربوط در مورد سپاه راه به جایی نخواهند برد.
وی ادامه داد: آنها خودشان هم می‌دانند و بعد عذر هم می‌آورند که این کار ضمانت اجرایی ندارد. ما هم می‌دانیم که این اقدام قابل اجرا نیست و آنها با مشت‌های پولادین امت اسلامی مواجه هستند.
امام جمعه شیراز گفت: یکی از فرماندهان سپاه، شهید حاج قاسم سلیمانی بود که جهان اسلام در شهادتش حرکت کرد و از این حرف اروپایی‌ها نامربوط‌تر را دولت غاصب اسرائیل زده که ما به ایران حمله می‌کنیم. اما به آنها گفته شد که شما فعلاً مراقب باشید از همانجایی که هستید بیرون نروید.
آیت الله دژکام، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رجب گفت: امسال با توجه به کنترل شدن کرونا، مراسم اعتکاف در فارس و شیراز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این مراسم در شیراز در مسجد شهدا و در جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود و با توجه به اینکه چندین‌هزار نفر از جوانان در مسجد شهدا معتکف می‌شوند، شلوغ‌ترین اعتکاف جوانان در کل کشور نیز محسوب می‌شود.
امام جمعه شیراز ضمن تأکید بر لزوم توجه دائم مؤمنان به موضوع جهان اسلام و به ویژه غرب آسیا افزود: این منطقه که ایران اسلامی نیز در آن قرار دارد، کانون تحولات جهان اسلام است.
وی اظهار داشت: باید حواسمان باشد که در اینجا چه می‌گذرد. تحرکاتی را در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که برخی سران کشورهای غیر اسلامی به منطقه آمدند، حرف‌هایی زدند و شعارهایی دادند به نفع یک جریان خاص که مسلماً در بین مسلمانان جایی ندارد؛ چراکه آنها قدرت‌های دست‌نشانده آمریکا و اروپا هستند.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: اینها چند شعار می‌دهند و خیال می‌کنند مسئله درست می‌شود و در این میان اسرائیل هم دوباره حرف‌های نامربوط می‌زند و برای ایران خط و نشان می‌کشد که ضرورت دارد به این مسائل توجه داشته باشیم.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: آمریکا می‌کوشد تا کشورهای اسلامی روابط خودشان را با اسرائیل عادی کنند و برخی هم به شکل علنی این کار را کردند؟ این کار را دولت‌های آن کشورها انجام داده اند؛ اما آیا مردم آن کشورها هم قبول دارند؟ قطعاً قبول ندارند.
وی گفت: اینکه بر اساس مقالات مؤسسه‌های تحقیقاتی آمریکا و نظرسنجی دولت‌هایی که رابطه‌شان را با اسرائیل عادی کرده اند، ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم مخالف با این عادی سازی بودند؛ معنایش این است که اینها خیال می‌کنند با چهار نفر دست‌ نشانده می‌توانند منطقه را تغییر دهند؛ در حالی که مردم از دولت‌هایی که روابطشان را با اسرائیل عادی کرده اند، متنفرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی