[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آغاز جهاد نظری،تبیینی ، روزنامه شیراز نوین

نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی با حضور آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ساختمان شماره ۲ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گشایش یافت.
حمیدرضا قانعی در خصوص این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر خـواص، انقلابیـون، علاقه‌منـدان و فعالان را به تعمق در هویت و ماهیـت انقـلاب دعـوت کردنـد و معتقدیم در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لازم است در خصوص ماهیت انقلاب اسلامی تأمل و تعمق بیشتری داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: راه اندازی و افتتاح نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی با هدف تعمق و تدبر در ماهیت انقلاب اسلامی و توجه به دستاوردهای این انقلاب تاکنون و همچنین آینده‌ای که برای آن متصور هستیم، بوده است. درباره انقلاب مطالب زیادی شنیده ایم، اما لازم است درباره این مطالب فراوان، تفکر و تعمق نماییم. امروز باید نسبت به انقلاب اسلامی تعهد بیشتر داشته باشـیم و آگاهانه به این پدیده بی‌نظیر در عصر حاضر توجه کنیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: باید یک تـلاش همه جانبـه و جهـادی جهت شناسایی انقلاب شروع نماییم. این تلاش، یک جهاد نظری است. با مراجعـه بـه ماهیت انقلاب اسلامی درمی‌یابیم این انقلاب تحت تأثیر شـرایط منطقه ای، عصـری و قومی به وجود نیامده است. هرچند که اینها در شکل‌گیری چگونگی انقـلاب اثرگذار بوده‌اند، اما ماهیت انقلاب، ماهیت فراقومی و فرامنطقه ای است و برای شناسایی ماهیت این پدیده عظیم، لازم است به ریشه‌های این اتفاق بزرگ توجه شود.
قانعی اظهار داشت: ما در نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی سه بخش عمده داریم؛ بخش اول توجه به ریشه انقلاب اسلامی و خاستگاه تمدنی آن، بخش دوم معرفی برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و بخش سوم آینده‌پژوهی مسائل اساسی انقلاب و توجه به اقدامات ایجابی دستگاه‌های فرهنگی ذیل برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی می‌باشد. در این نمایشگاه برای آشنایی بیشتر مخاطبان از راویان آموزش دیده استفاده می‌کنیم که بخش‌های مختلف نمایشگاه را برای علاقه‌مندان روایت می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تأکید کرد: در حال حاضر بازدید از نمایشگاه تنها به صورت گروهی (گروه‌های حداقل ده نفره) و با هماهنگی قبلی امکان پذیر است و نمایشگاه تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت و همچنین، آدرس نمایشگاه چهارراه ایثار، ساختمان شماره دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می‌باشد و تلفن جهت هماهنگی بازدید از نمایشگاه شماره 09333578490 اعلام 
شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی