[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مافین اسپاگتی، روزنامه شیراز نوین

 مواد لازم
ماکارونی:۱ بسته
تخم مرغ:۲ عدد
پنیر موزارلا: به مقدار لازم
فلفل و نمک: به مقدار لازم
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
جعفری خرد شده: یک مشت
سیر: ۲ حبه
پودر نان یا آرد:۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون: به مقدار لازم
سس مارینارا یا مخلوط رب گوجه و آب: به مقدار لازم

اسپاگتی و پاستا یکی از غذاهای سنتی ایتالیایی محسوب می‌شود. مافین اسپاگتی از ماکارونی و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود. می‌توان درون مافین از هر نوع ماده گوشتی دیگر نیز استفاده کرد. در این مافین‌ها، به جای خمیر از رشته‌های ماکارونی استفاده شده است که با پنیر موزارلا و تخم مرغ به هم می‌چسبد. این مافین‌ها بسیار خوشمزه و زیبا هستند و می‌توان به عنوان میان وعده در مهمانی‌ها یا به عنوان فینگر فود در جشن‌های تولد تهیه و سرو نمود. 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه مافین خوشمزه با اسپاگتی در ابتدای کار، یک قابلمه را آب می‌کنیم و می‌گذاریم روی حرارت تا بجوشد. سپس ماکارونی‌ها را طبق دستور بسته بندی با کمی ‌نمک و روغن می‌جوشانیم و آب کش می‌کنیم، سپس درون یک کاسه می‌ریزیم.
 مرحله دوم
در این مرحله روی آن یک تخم مرغ می‌شکنیم. پنیر موزارلا رنده شده و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا یک دست شود. حالا قالب‌های مافین را با روغن اسپری یا چرب می‌کنیم. سپس ماکارونی‌ها را درون قالب می‌ریزیم.
 مرحله سوم
سپس با ته لیوان وسط آن را فشار می‌دهیم تا فرو برود. سپس در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد می‌گذاریم به مدت ۱۵ دقیقه تا بپزد. در این فاصله مایه گوشتی درون آن را تهیه می‌کنیم. برای این کار، گوشت چرخ کرده را درون یک کاسه می‌ریزیم.
 مرحله چهارم
سپس تخم مرغ و کمی ‌جعفری خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم. سیر را هم خرد یا رنده کرده و به گوشت اضافه می‌کنیم. پودر نان یا آرد و کمی‌ موزارلا اضافه می‌کنیم. فلفل سیاه و نمک به آن اضافه کرده و کمی ‌ورز می‌دهیم تا کاملاً مزه دار و مخلوط شود.
 مرحله پنجم
سپس به صورت توپک‌های کوچک در می‌آوریم. یک تابه را با کمی‌ روغن زیتون روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود. سپس توپک‌ها را درون آن تفت می‌دهیم. در این مرحله، سس مارینارا یا مخلوط رب گوجه فرنگی که با آب رقیق شده است را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تا نیم ساعت بپزد.
 مرحله ششم
سپس ماکارونی‌ها را که از فر خارج کرده‌ایم، داخل هر کدام یک عدد توپک قرار می‌دهیم. کمی ‌پنیر موزارلا روی آن ریخته و دوباره داخل فر قرار می‌دهیم و ۱۵ دقیقه دیگر زمان می‌دهیم تا کامل پخته و آماده شود. سپس در ظرف مناسب سرو می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی