[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیشتازی رسانه‌ها در حکم‌فرمایی امنیت، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
گردهمایی ماهانه اصحاب رسانه فارس در قالب رویداد فرهنگی «دکه» برگزار شد. این مراسم عصر دوشنبه سوم بهمن ماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، جمعی از اهالی مطبوعات با هدف تقدیر از پیشکسوت مطبوعات فارس، منصور آرامش‌فرد، در سالن غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.
 تقویت پل ارتباطی مردم و حاکمیت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در این مراسم گفت: ارتباط با رسانه به گسترش فضای ذهنی افراد کمک می‌کند.
اسماعیل محبی‌پور ارتباط رسانه با تمامی حوزه‌ها را مؤثر ارزیابی کرد و افزود: رسانه پل ارتباطی مردم و حاکمیت است و برای ایجاد امنیت ارتباط با رسانه ضروری است. وی افزود: چنانچه مسئولان نسبت به رسانه دچار غفلت شوند، بنیان امنیت خدشه‌دار خواهد شد. به همین دلیل جمهوری اسلامی همواره جایگاه ویژه ای برای تلاش‌های اصحاب رسانه قائل شده و اطلاع‌رسانی گسترده را همواره در دستور کار قرار داده است. او از عملکرد رسانه‌های استان فارس در حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) تقدیر کرد و افزود: در این حادثه با تلاش خبرنگاران فرصت ابهام‌آفرینی توسط رسانه‌های معاند گرفته شد. معاون استاندار فارس در ادامه افزود: در دوران جنگ تحمیلی خبرنگاران زیادی در بخش‌های مختلف حضور داشتند و محتواهای ماندگاری در این حوزه شکل گرفته است. این رویکرد قابل تعمیم به دوران معاصر نیز است؛ هرچند که امنیت و حفظ جان آنها باید در اولویت قرار گیرد.
 میزبانی فارس از رویدادهای فرهنگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه این مراسم گفت: رویدادهای فرهنگی متنوعی در دهه پرفروغ فجر در کلان‌شهر شیراز برگزار خواهد شد. قانعی با تبریک فرارسیدن حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر(ع) افزود: فراخوان ملی جشنواره آواها و نماها چهارشنبه هفته جاری اعلام خواهد شد و به موازات آن از 17 تا 23 بهمن ماه جشنواره فیلم فجر در شیراز برگزار می‌شود. این مقام مسئول با تقدیر از یک عمر تلاش پیشکسوت مطبوعات فارس افزود: اصحاب رسانه نقش ارزنده ای در تنویر عمومی داشته و تلاش‌های این قشر در تنویر افکار عمومی را ارج می‌نهیم. وی خاطرنشان کرد: دوره‌های جهاد تبیین و دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت فرهنگ در دهه مبارک فجر با تمرکز بیشتری در دستور کار قرار می‌گیرد. او در پایان افزود: محافل قرآنی در ده شهرستان استان فارس برگزار می‌شود.
 استقبال از تولیدات رسانه‌ای فاخر
رئیس گروه امور رسانه ای فرهنگ و ارشاد فارس در ادامه این مراسم گفت: از تولید محتوای فاخر و مؤثر در رسانه‌های استان استقبال می‌کنیم. سید شهاب میرباقری با اشاره به اینکه اعضای جدید خانه مطبوعات استان فارس از طریق انتخابات الکترونیک انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری رویدادی رقابتی برای اهالی رسانه هستیم تا آثار برتر از طریق نمایندگان خبرنگاران و عکاسان خبری و نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد قضاوت قرار گرفته و تقدیر شوند. او با بیان اینکه آدرس سامانه ای برای ارسال آثار معرفی خواهد شد، اظهار داشت: این جشنواره با هدف انگیزه‌بخشی و ارتقای محتوای کیفیت آثار در میان اصحاب رسانه برگزار خواهد شد. این مقام فرهنگی در بخش پایانی سخنانش از ارائه تسهیلات بانکی با هدف حمایت از اصحاب رسانه خبر داد.
 تقدیر از پیشکسوت رسانه‌ای
در ادامه این مراسم، پیشکسوت مطبوعات فارس نقش اصحاب رسانه در حوزه محرومیت‌زدایی را پررنگ ارزیابی کرد. منصور آرامش‌فرد با اشاره به پنجاه سال فعالیت مطبوعاتی گفت: از خردادماه سال 1351 فعالیت مطبوعاتی را آغاز کردم و طی این سال‌ها تلاش برای انعکاس مشکلات مردم و چالش‌زدایی در حوزه‌های مختلف داشته ام. او با تقدیر از بزرگ‌منشی مدیر مسئول روزنامه خبر جنوب گفت: طی همه این سال‌ها در حوزه‌های مختلفی قلم زدم و شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌ام، آزادسازی خرمشهر بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی