[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

الکلاسیکو در اصفهان نبرد پرافتخارها در تهران، روزنامه شیراز نوین

مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران دیروز دوشنبه، قرعه‌کشی شد. به گزارش فوتبال 360، در فاصله بین پایان نیم‌فصل نخست لیگ برتر و آغاز نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم، مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند تا مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی را برگزار کنند تا رسماً تیم‌های لیگ برتری وارد چرخه رقابت‌های جام حذفی در فصل جدید شوند. مرحله یک‌شانزدهم نهایی در شرایطی به پایان رسید که خبری از خلق شگفتی بزرگ نبود اما تیم‌های تراکتور تبریز، ذوب‌آهن اصفهان، صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در رویارویی با حریفان لیگ برتری از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند تا 12 تیم لیگ برتری، 3 تیم از لیگ یک و یک تیم از لیگ دو به جمع 16 تیم برتر جام حذفی راه یابند.
آبی‌های پایتخت در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مهم‌ترین بازی این مرحله را برابر تراکتور تبریز برگزار کردند که توانستند در یک بازی جنجالی با نتیجه 2 بر یک در پایان 120 دقیقه به پیروزی برسند. پرسپولیس هم با پیروزی در ضربات پنالتی برابر تیم دسته اولی ون‌پارس اصفهان به جمع 16 تیم برتر رقابت‌های جام حذفی صعود کرد.
ملوان بندر انزلی هم جنجالی‌ترین صعود را به جمع 16 تیم برتر داشت، چون ملوانی‌ها در دیدار با نفت مسجدسلیمان با نتیجه 3 بر یک مغلوب شدند اما استفاده نفتی‌ها از علی کیانی‌فر که به دلیل محرومیت حق بازی برابر ملوان را نداشت، باعث شد تا کمیته انضباطی رأی به برتری 3 بر صفر ملوان بدهد و شاگردان مازیار زارع به چرخه رقابت‌های جام حذفی بازگردند و نفت مسجدسلیمان ناکام در صعود به جمع 16 تیم برتر باشد.
طبق اعلام امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی، قرار است دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی روزهای دوم و سوم اسفندماه به انجام برسد.
استقلال تهران اولین تیمی ‌بود که نامش از درون قرعه خارج شد و آبی‌های پایتخت باید در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف ملوان بندرانزلی بروند. جالب آنکه پیش از رویارویی 2 تیم در جام حذفی، در هفته پیش‌رو شاگردان ریکاردو ساپینتو و مازیار زارع باید در لیگ برتر به مصاف هم بروند. آبی‌ها به مانند دیدار قبلی برابر تراکتور در جام حذفی، در این مرحله هم میزبان هستند و باید ملوان برای دیدار با استقلال به تهران سفر کند.
پرسپولیس و سپاهان تیم‌های بعدی بودند که نام‌شان از درون قرعه‌ها خارج شد تا حساس‌ترین تقابل مرحله یک‌هشتم نهایی، میان تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر به انجام برسد. شاگردان یحیی گل‌محمدی و ژوزه مورایس در دور رفت لیگ برتر به تساوی بدون گل رضایت دادند و حالا در جام حذفی باید به مصاف هم بروند. سپاهان در جام حذفی به مانند دیدار رفت در لیگ برتر میزبان پرسپولیس خواهد بود و نبرد 2 تیم در اصفهان به انجام خواهد رسید. قرعه کشی سایر دیدارهای این مرحله به این شرح است: قرعه کشی جام حذفی به این شرح است:
گل‌گهر - فولاد (استادیوم شهید سلیمانی) هوادار - آلومینیوم (استادیوم دستگردی) آلومینیوم - نساجی (استادیوم امام خمینی) استقلال ملاثانی - مس کرمان (استادیوم غدیر) نود ارومیه - پیکان (استادیوم شهید باکری) دریا بابل - پارس جنوبی جم (استادیوم شهدای هفتم تیر)

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی